افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در سمنان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از افزایش حدود ۲۰ درصدی مصرف برق در سه ماهه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل خبر داد. سید محمد موسوی زاده با حضور در استودیوی خبر سیمای مرکز سمنان، ضمن تشریح وضعیت مصرف برق در استان بیان داشت: همکاری مشترکان به ویژه بخش صنعت، باعث شده […]

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از افزایش حدود ۲۰ درصدی مصرف برق در سه ماهه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سید محمد موسوی زاده با حضور در استودیوی خبر سیمای مرکز سمنان، ضمن تشریح وضعیت مصرف برق در استان بیان داشت: همکاری مشترکان به ویژه بخش صنعت، باعث شده تا کمترین میزان خاموشی در استان اعمال شود.

وی با اشاره به این که به طور طبیعی با افزایش دمای هوا، استفاده از وسایل برودتی ازدیاد یافته و اوج مصرف برق را ایجاد می کند گفت: ارزیابی کارشناسان این است که بهره‌گیری از سیستم های سرمایشی، ۳۰ درصد از مصرف خانوار را به خود اختصاص می دهد.

وی افزود: ساده ترین اموری که می توان به انجام رساند و مصرف را به شکلی متعادل کرد تا این عدم توازن به وجود نیاید و خاموشی اعمال نشود، این است که وسایل اضافی الکتریکی به ویژه روشنایی اضافی را از مدار خارج نماییم و این موضوع هم ۲۰ درصد از مصرف خانوار را شامل می شود.

موسوی زاده با عنوان این که استفاده از دور کند کولر آبی، بین ۴۰ الی ۵۰ درصد صرفه جویی در مصرف برق کولر را به همراه دارد اظهار داشت: تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی ۲۵ درجه سانتی گراد که دمـای رفاه می باشد، روشی دیگر برای مدیریت مصرف برق است و با رعایت همین راهکارهای ساده، امکان حداقل ۱۰ درصد صرفه جویی وجود دارد.

وی تصریح کرد: از آغاز سال جاری تا به حال به نسبت مدت متناظر سال قبل، رشد ۲۰ درصدی افزایش مصرف در استان به ثبت رسیده که کاملاً بی سابقه می باشد و مقدار حداکثر مصرف که امسال تجربه کردیم، حدود ۵۰۰ مگاوات فقط برای مجموعه مشترکین شرکت توزیع برق استان بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: چنانچه مشارکت در بخش های مختلف، به ویژه ۲۱ مشترک صنعتی بالای سه مگاوات استان از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۱ شب، ۶۰ درصد از مصرف برق خود را کاهش دهند و یا شیفت کاری خود را به ساعت های انتهای شب تا اوایل صبح منتقل کنند، اساساً خاموشی نخواهیم داشت.