افزایش تولید آب بستک در پی کف شکنی دو حلقه چاه لاور میستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با مجموع اقدامات انجام شده، وضعیت آب بستک بهبود و تنش های آبی در این شهرستان کاهش یافت. به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، امین قصمی با بیان اینکه چاه های دشت لاور میستان تأمین کننده آب شهرها و روستاهای مسیر خط […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با مجموع اقدامات انجام شده، وضعیت آب بستک بهبود و تنش های آبی در این شهرستان کاهش یافت.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، امین قصمی با بیان اینکه چاه های دشت لاور میستان تأمین کننده آب شهرها و روستاهای مسیر خط انتقال است، افزود: با بروز خشکسالی و کم بارشی طی یک سال اخیر آب دشت های بستک افت کرده و شاهد تنش آبی طی یک ماه گذشته در شهرها و روستاهای این شهرستان بودیم.

وی ادامه داد، شرکت آب و فاضلاب هرمزگان برای رفع این مشکل و افزایش ظرفیت تولید آب بستک، اقدام به کف شکنی چاه های شماره سه و پنج دشت لاور میستان کرد که با اتمام این عملیات، ظرفیت تولید آب بستک افزایش و بخشی از کمبودهای آب این شهرستان جبران شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، با این اقدام، کمبود آب ۲۹ هزار نفر در شهرهای بستک، جناح، کوهیج و روستاهای میستان، لاور میستان، گرن، میان تیر، پادرو، نهند، مغدان، فاریاب، گتاو، کاشونی، خلوص، کهتویه، چاله فرامرزان و داربست جبران شد.

قصمی ادامه داد، شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به منظور بهبود وضعیت آب شهرستان بستک، کف شکنی، حفر چاه جدید و همچنین آزمایش پمپاژ چاه آهکی شماره سه را در دست اقدام دارد.

وی ابراز امیدواری کرد، با عملیاتی شدن این طرح ها، نیاز آبی مردم شهرستان بستک مرتفع شود.