افتتاح پروژه‌های آبرسانی در شهرستان عسلویه

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، عبدالکریم گراوند استانداربوشهر درمراسم افتتاح پروژه‌ها به‌صورت ویدئوکنفرانس با گرامیداشت شهدای والامقام به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر درخصوص بهره برداری ازپروژه تامین آب شرب عسلویه ونخل تقی اظهارداشت :ظرفیت این پروژه یک‌هزار مترمکعب آب شیرین از محل تاسیسات منطقه ویژه و طول خط انتقال ۲ […]

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، عبدالکریم گراوند استانداربوشهر درمراسم افتتاح پروژه‌ها به‌صورت ویدئوکنفرانس با گرامیداشت شهدای والامقام به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر درخصوص بهره برداری ازپروژه تامین آب شرب عسلویه ونخل تقی اظهارداشت :ظرفیت این پروژه یک‌هزار مترمکعب آب شیرین از محل تاسیسات منطقه ویژه و طول خط انتقال ۲ کیلومترویک باب ایستگاه پمپاژ،۷۰۰مترشبکه برق با اعتبار ۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی ،استانی هزینه شده است.

وی خدمات مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر را مورد ستایش قرار داد و بیان کرد: در شرایط کرونایی یکی از توصیه‌های وزارت بهداشت، شستشوی دائم دست‌ها است که این مهم نیاز به تأمین آب بود که در این راستا با وجود مشکلات، گرما طاقت فرسا و کمبود بارش باران و خشکسالی، حادثه تلخی در تأمین آب در تابستان امسال در استان بوشهر نداشتیم.

استاندار بوشهر، ۸۰۰ کیلومتر بازسازی شبکه آبرسانی استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: این اقدام نقش مهمی در جلوگیری از هدر رفت آب داشت و در نشت‌یابی هدر رفت آب، استان بوشهر پایلوت کشور انتخاب شد.

گراوند، نشت‌یابی، اصلاح شبکه آبرسانی در شهرها و روستاهای استان بوشهر را مهم دانست و تصریح کرد: این مهم شرایطی برای استان رقم زد تا تابستان امسال بدون هیچ بحرانی سپری شود هرچند کمبودهایی اکنون وجود دارد.

منابع آب آشامیدنی استان بوشهر خارج از استان است.

وی منابع آب آشامیدنی استان بوشهر را خارج از استان دانست و بیان کرد: هر چند بخش اندکی از منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در داخل قرار تأمین می‌شود ولی مشکل آنچنانی وجود نداشت.

استاندار بوشهر با اشاره به حل مشکلات تأمین آب دشتستان افزود: با اقدامات مهم و تاثیرگذار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، مشکلات تأمین آب در این شهرستان مهار و با همکاری مردم، این تابستان پشت سرگذاشته شد که خدمات مدیرعامل و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر قابل تقدیر است.

گراوند اجرا طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاها را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: با وارد مدار شدن این طرح‌ها، بخش عمده‌ای از مشکلات تأمین آب استان برطرف می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های آبرسانی طی ۴سال گذشته از محل اعتبارات عمومی (استانی ،ملی )تأمین وهزینه گردیده گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در اجرا پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در اوج تحریم‌ها و مشکلات مالی، از اقدامات ارزشمند استان است.

۸۵۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی استان بوشهر نوسازی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در این آیین خدمات انجام شده در ۴ سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تابستان امسال در شرایط کرونایی و خشکسالی درحالی پشت سرگذاشته می‌شودکه باچالش های مهمی از جمله کم بارشی بی سابقه طی ۵۰ سال گذشته، گرمای شدید وبی سابقه هوا ،محدودیت های منابع مالی واعتباری وادامه ویروس کرونا مواجه بوده ایم ولی با وجود همه ی این مشکلات با تلاش‌های شبانه‌روزی ومجموعه اقدامات اجرایی برنامه ریزی شده بحرانی برای تامین آب شرب تاکنون پیش نیامده است.

عبدالحمید حمزه‌پور از همکاری استاندار و مسئولان ذیربط در حمایت از اجرا طرح‌ها و تخصیص اعتبارات قدردانی کرد و افزود: در ۴ سال گذشته ۸۵۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی استان بوشهر نوسازی شد و در این راستا اصلاح خطوط انتقال و وارد مدار شدن ۲۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب مورد توجه است.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار مترمکعب دیگر از مخازن ذخیره به‌زودی تکمیل و افتتاح می‌شود خاطر نشان کرد: در ۴ سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا طرح‌های آبرسانی تخصیص یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اجرا طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاها خبر داد و تصریح کرد: اکنون به ظرفیت تولید ۴۰ هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز در استان بوشهر در مدار است.

به ظرفیت ۹۰ تا ۱۰۰ هزار مترمکعب آب‌شیرین‌کن دیگر در حال اجرا است.

حمزه‌پور اضافه کرد: به ظرفیت ۹۰ تا ۱۰۰ هزار مترمکعب آب‌شیرین‌کن دیگر در حال اجرا است که با افتتاح آنها مشکلات تأمین آب استان بوشهر در تابستان سال آینده برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از افتتاح پروژه‌های آبرسانی در هفته دولت خبر داد و افزود: در ششمین روز از هفته دولت پروژه تأمین آب عسلویه از محل تأسیسات شیرین‌سازی آب دریا منطقه ویژه پارس جنوبی با ظرفیت یک‌هزار مترمکعب با اعتباری افزون بر ۷۰ میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.