افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۳ پروژه آبرسانی در شیروان

طی مراسمی با حضور استاندار ، جمعی از اعضای شورای تامین استان، مدیران کل و مسئولین شهرستانی و با تلاشهای جهادی و شبانه روزی پرسنل آبفای استان دو پروژه بزرگ آبرسانی در شهرستان شیروان به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی یک پروژه آبرسانی نیز آغاز شد. در این مراسم، پروژه آبرسانی پایدار مجتمع گلیان […]

طی مراسمی با حضور استاندار ، جمعی از اعضای شورای تامین استان، مدیران کل و مسئولین شهرستانی و با تلاشهای جهادی و شبانه روزی پرسنل آبفای استان دو پروژه بزرگ آبرسانی در شهرستان شیروان به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی یک پروژه آبرسانی نیز آغاز شد.

در این مراسم، پروژه آبرسانی پایدار مجتمع گلیان و ۱۴ روستای پایین دست بعد از ۱۲ سال انتظار با اعتبار ۲۷۰۰۰ میلیون ریال و پروژه آبرسانی شهر زیارت با صرف اعتبار ۲۶۴۱۴ میلیون ریال به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی فاز یک پروژه آبرسانی به روستای حسین آباد نیز با اعتبار  ۱۰ هزار میلیون ریال آغاز شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی در این مراسم با بیان اینکه روستانشینان حدود ۵۰ درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهند و پیش از این بسیاری از روستاهای استان از آب شرب باکیفیت محروم بودند گفت: با نگاه ارزشمند نظام و دولت تدبیر و امید و حمایت های بی دریغ وزارت نیرو، از زمان اجرای طرح یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی تاکنون بیش از  ۵۰روستای استان از نعمت آب شرب پایدار بهره مند شده اند.

مهندس ساقی در ادامه با بیان اینکه انتظار ۱۲ ساله اهالی و ساکنین شهرک گلیان شیروان جهت بهره مندی از آب شرب امروز به پایان رسید افزود: با پیگیری های شبانه روزی پرسنل محترم اداره آب و فاضلاب و حمایت های مجدانه استاندار محترم در جهت تامین اعتبارات لازم ، امروز شاهد بهره برداری از این‌پروژه و چند پروژه دیگر هستیم.

وی گفت: پروژه آبرسانی به شهر زیارت نیز از دیگر پروژه های مهمی بود که امروز به بهره برداری رسید و مشکل تامین آب شرب اهالی این شهر نیز مرتفع گردید .

“ساقی” به آغاز عملیات اجرایی فاز یک پروژه آبرسانی به روستای حسین آباد اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح ۳ هزار نفر از ساکنین از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد و برای این پروژه نیز ۲۸۰۰۰ میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: برای پروژه آبرسانی حسین آباد ۷۵۰۰ متر شبکه گذاری لازم است و در مرحله بعدی احداث مخزن در اولویت است.

ساقی در پایان بار دیگر ضمن تشکر از همراهی سایر دستگاه های اجرایی و پیگیری های استاندار محترم ، از تلاشهای بی شائبه و شبانه روزی پرسنل و پیمانکاران آبفای استان که در پروژه های آبرسانی به شهرک گلیان و شهر زیارت سنگ تمام گذاشتند تقدیر و تشکر کرد.