افتتاح مجتمع آبرسانی لاکوم و لرزنه

با حضور مدیرعامل آبفا مازندران، فرماندار سوادکوه و هیئت همراه به اتفاق تنی چند از مردم عزیز مراسم افتتاح بهره برداری مجتمع آبرسانی لاکوم و لرزنه همچنین کلنگ زنی آغاز اصلاح شبکه لاکوم انجام شد. طی تماس تلفنی با آذرمنش مدیر روابط عمومی آبفا مازندران، ایشان (آذرمنش) بیان داشتند هم زمان با عید سعید غدیر […]

با حضور مدیرعامل آبفا مازندران، فرماندار سوادکوه و هیئت همراه به اتفاق تنی چند از مردم عزیز مراسم افتتاح بهره برداری مجتمع آبرسانی لاکوم و لرزنه همچنین کلنگ زنی آغاز اصلاح شبکه لاکوم انجام شد.

طی تماس تلفنی با آذرمنش مدیر روابط عمومی آبفا مازندران، ایشان (آذرمنش) بیان داشتند هم زمان با عید سعید غدیر خم مجتمع آبرسانی لاکوم و لرزنه از روستاهای توابع شهرستان سوادکوه در فاز بهره برداری و اصلاح شبکه لاکوم در ردیف شروع اقدام اجرایی قرار گرفت

آذرمنش در گفتگوی تلفنی با شهمیر عنوان نمود این پروژه با بودجه ای بیش از بر ۳۲ میلیارد و ۷۶۷ میلیون ریال به بهره برداری رسید و ۵۰۰ خانوار مناطق یادشده از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند
مدیر روابط آبفا استان مازندران در توضیحاتش گفت در این مراسم که برارزاده مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران و طالبی فرماندار سوادکوه حضور داشتند، فرماندار سوادکوه ضمن تبریک عید غدیر از مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران و همکاران ایشان بابت پروژه آبرسانی قدردانی کرد.
مدیرعامل آبفا نیز با گرامی داشت عید غدیر گفت با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به آبرسانی روستایی و تخصیص اعتباراتی از صندوق توسعه ملی ،مجتمع آبرسانی لاکوم و لرزنه با هدف تامین آب شرب پایدار با فشار مناسب و بهره مندی از آب سالم و بهداشتی،ایجاد ذخیره مطمئن در مواقع پیک مصرف برای ۵۰۰ خانوار روستاهای لاکوم و لرزنه با صرف هزینه ای حدود ۳۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: برای بهره برداری از این طرح آبرسانی عملیاتی شامل بهسازی دو دهنه چشمه،احداث ۵ واحد ایستگاه پمپاژ هر کدام با ظرفیت آبدهی ۴ لیتر در ثانیه، لوله گذاری۸ هزار متر خط انتقال در اقطار ۶۳،۷۵ و ۹۰ میلیمتر با لوله پلی اتیلن همچنین احداث ۶ واحد مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب،لوله گذاری ۷ هزار متر شبکه توزیع آب در اقطار ۶۳ الی ۱۲۵ میلیمتر با لوله پلی اتیلن و اجرای خطوط انقال برق به طول ۴۵۰۰ متر به همراه نصب ترانس برای ایستگاههای پمپاژ انجام شده است .
آذرمنش مدیر روابط عمومی آبفا به نقل از برارزاده مدیرعامل آبفا گفت فقط ۱۴ درصد از آب سطحی در استان استفاده می شود، وی گفت برارزاده خاطر نشان کرد:۱۹۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در شهرستان سوادکوه وجود دارد که ۴۷ کیلومتر فرسوده است لذا امیدواریم فرماندار و مسئولین ذیربط نگاه ویژه ای به این مهم داشته باشند.
در این مراسم مدیر عامل شرکت آبفا مازندران ابراز امیدواری کرد با اتمام پروژه تصفیه خانه آب دراسله مشکل کمبود و افت فشار آب در شهرستان مرتفع شود. آذرمنش عنوان کرد مشروح کامل گزارش تقدیم رسانه ها خواهد شد.

در انتها خبرنگار این رسانه بر خود فرض می داند با توجه به اینکه حدود ۱۴ ماه آب و فاضلاب روستایی و شهری ادغام شده و در گذشته بابت استارت این پروژه از سوی مدیر آبفا روستایی شهرستان و استان آغاز گردیده و بعد از ادغام نیز با قوت توسط اسماعیلی افرا مدیر آبفا سوادکوه و برارزاده مدیر آبفا مازندران ادامه یافت و با فوریت به پایان رسید ضمن اینکه اصلاح شبکه لاکوم نیز به دستور برارزاده آغاز شد، قدردان زحمات باشیم و الگوی مجتمع آبرسانی و دیگر سیستم های نوین بر حسب نیاز مناطق انجام گردد

تنظیم گزارش : عبدالله شهمیر شورمستی