اعتبار ۲۷ میلیارد تومانی برای آبرسانی به شهرستان گرگان در سال جاری

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان در دیدار با فرماندار شهرستان گرگان ضمن تشکر از ایشان و نمایندگان گرگان در مجلس شورای اسلامی ، گفت: در بحث آبرسانی به شهر گرگان که از پروژه های مهم شهرستان گرگان است طبق آخرین اطلاعات برای سال جدید مبلغ ۲۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است […]

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان در دیدار با فرماندار شهرستان گرگان ضمن تشکر از ایشان و نمایندگان گرگان در مجلس شورای اسلامی ، گفت: در بحث آبرسانی به شهر گرگان که از پروژه های مهم شهرستان گرگان است طبق آخرین اطلاعات برای سال جدید مبلغ ۲۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و برای سد میرداماد هم که امسال کد اجرائی گرفته است مبلغ ۱۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است که باید همزمان هم مطالعات فاز دوم و هم استملاک اراضی سد تاانتهای ۱۴۰۰ انجام شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید محسن حسینی در دیدار با مهندس حمیدی فرماندار شهرستان گرگان با اظهار کرد: بخشهای مربوط به این شرکت در کارهای آبرسانی به گرگان روزانه پیگیری می شود.
مهندس حسینی با اینکه امسال تقریبا حدود ۳۰ درصد در استان و ۲۵ درصد در کل کشور با کاهش بارش ها رو به رو بوده ایم.اظهارکرد: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی بهار بارش نرمال داشت اما تاکنون بارش ها پایین تراز نرمال بوده است. ولی پیش بینی موسسه تحقیقات آب کاهش ۳۲ درصدی بارش ها بوده است. که هم در وضعیت آب سطحی و هم آب زیرزمینی و هم در رفتار با آب و..سدها و تبخیر موثر است.
مهندس حسینی افزود: به نظرمی رسد استان در حال فراموش کردن سیل ۹۸ است. چرا که با توجه به اهمیت مسائل مهندسی  رودخانه در استان ودر پیشگیری از سیلاب اما سال گذشته تنها اعتبارات مهندسی رودخانه استان کمتر از ۷ میلیارد تومان بود که تنها ۴۰ درصد آن اختصاص یافته است.
فرماندار شهرستان گرگان نیز در این جلسه اظهار کرد: در مباحث آب شرب شهرستان گرگان اولین اولویت ما این است که چاه هایی که در دست اقدام است را با هر تلاشی به شبکه وصل نمائیم تا بخشی از مشکل در تابستان حل شود وکاهش مشکلات اجتماعی و کاهش تنش ها را به دنبال داشته باشد.
محمد حمیدی افزود: در سد میرداماد سعی کنیم مطالعات فاز دوم زودتر به پایان برسد وکار اجرا آغاز شود. هم نمایندگان استان و هم استاندار استان همراهی بسیار مناسبی در مباحث توسعه استان دارند.