اسدآباد در صدر نصب کنتورهای هوشمند

مدیر منابع آب شهرستان اسدآباد از رتبه نخست این شهرستان در نصب کنتورهای هوشمند خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، امین اظهری  مدیر منابع آب شهرستان اسدآباد گفت: هدف و سهمیه سال گذشته شهرستان در نصب کنتور هوشمند تعداد ۶۰ دستگاه بوده است که این تعداد سهمیه به صورت صددرصد […]

مدیر منابع آب شهرستان اسدآباد از رتبه نخست این شهرستان در نصب کنتورهای هوشمند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، امین اظهری  مدیر منابع آب شهرستان اسدآباد گفت: هدف و سهمیه سال گذشته شهرستان در نصب کنتور هوشمند تعداد ۶۰ دستگاه بوده است که این تعداد سهمیه به صورت صددرصد محقق شد.

وی تعداد چاه های مجهز شده به کنتور هوشمند در این شهرستان را از ابتدای طرح تاکنون ۷۳۹ دستگاه برشمرد و گفت: با توجه به نصب این تعداد کنتور هوشمند از ابتدای طرح تاکنون این شهرستان دارای رتبه نخست در سطح استان است.

اظهری بیان کرد: برای جلوگیری از برداشت بی رویه آب های زیرزمینی توسط امور منابع آب طرح تعادل بخشی از طریق نصب کنتور هوشمند و اصلاح و تعدیل پروانه های بهره برداری در سال های اخیر در دست اجرا قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون در شهرستان ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی و از این تعداد ۲۵۲ حلقه چاه مسدود شده است، تصریح کرد: چاه های فرم یک برای تعیین تکلیف و صدور پروانه به منظور مصارف صنعتی که به آنها تعلق گرفته، ۱۲حلقه بوده که در دست اقدام قرار دارند.

اظهری با اشاره به اینکه در سال گذشته سهمیه شهرستان در انسداد چاه های غیرمجاز ۱۰ حلقه هدف گذاری شده بود، اضافه کرد: از این تعداد سهمیه در سال گذشته هفت حلقه چاه مسدود و در ابتدای سال نیز نسبت به انسداد سه تا چهار حلقه چاه دیگر توسط امور منابع آب مبادرت شد.

وی با اشاره به وجود ۱۱۸۴ حلقه چاه کشاورزی، ۸۲ حلقه چاه شرب شهری و روستایی، ۱۵۷حلقه چاه صنعتی و خدمات، ۴۵ رشته قنوات ثبت شده، ۳۷۵ دهنه چشمه ثبت شده و ۱۵ حلقه چاه خانه باغی در شهرستان اسدآباد افزود: ۹۱ درصد مصارف چاه شهرستان در بخش کشاورزی، هفت درصد شرب و دو درصد در بخش خدمات و صنعت به کار می رود.

اظهری در پایان با بیان اینکه با اصلاح و تعدیل پروانه چاه های کشاورزی میزان مصرف آب هر هکتار زمین در راستای صرفه جویی کاهش می یابد، اضافه کرد: شهرستان اسدآباد در مجموع دارای ۷۴۱ پرونده چاه کشاورزی اصلاح و تعدیل شده، است که از این تعداد، اصلاح ۱۶۵حلقه چاه به سال ۹۹  اختصاص دارد.