ارزیابی بزرگترین طرح توسعه منابع آب بوشهر

بازدید رییس حوضه آبریز رودخانه زهره- جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور از سد دالکی دشتستان مهندس مهرزاد احسانی در نخستین برنامه خود در سفر دو‌ روزه به استان بوشهر، از کارگاه سد دالکی بازدید کرد. در این بازدید که با حضور معاونین حفاظت، بهره‌برداری و امور اجتماعی و مطالعات پایه و تخصیص حوضه آبریز و […]

بازدید رییس حوضه آبریز رودخانه زهره- جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور از سد دالکی دشتستان

مهندس مهرزاد احسانی در نخستین برنامه خود در سفر دو‌ روزه به استان بوشهر، از کارگاه سد دالکی بازدید کرد.

در این بازدید که با حضور معاونین حفاظت، بهره‌برداری و امور اجتماعی و مطالعات پایه و تخصیص حوضه آبریز و همچنین مدیرعامل و جمعی از معاونین و مدیران شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر انجام شد، جنبه‌های مختلف این پروژه در جلسه‌ی کارگاهی و به صورت میدانی مورد ارزیابی قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر اظهار کرد: سد دالکی، سنگ بنای اصلی احیا بیش از ۲ میلیون اصله نخل منطقه است که سابقه دیرینه کشاورزی بیش از ۳۰۰ سال را به همراه دارند.
مهندس علی محمدی افزود: این پروژه، بزرگترین طرح توسعه منابع آب و دومین طرح بزرگ عمرانی استان بوشهر است و با ۱۲هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی اظهار کرد: فرازبند این سد با ارتفاع ۶۰‌ متر در مدت زمان ۹‌ ماه تکمیل شده و هم اکنون خاک‌برداری بدنه اصلی سد و سرریز آن در حال انجام است.
محمدی تصریح کرد: این سازه علیرغم در حال احداث بودن، در سیلاب آذرماه ماه سال گذشته موجب کنترل سیلاب و کاهش دبی پیک آن شد و در نتیجه از بروز حوادث ناگواری جلوگیری نمود.
محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به توانمندی پیمانکار پروژه (قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص)) و تجهیز مناسب کارگاه از نظر زیرساخت‌ها، نیروی انسانی و تجهیزات، این آمادگی وجود دارد تا در صورت تامین اعتبار، همه‌ی جبهه‌های کاری ممکن در این پروژه فعال شده و آهنگ ساخت سد سرعت دوچندانی گیرد.