کاهش ۴۰ درصدی بارندگی ها در کاشان

مهندس اسدی از کاهش ۴۰ درصدی بارندگی های امسال نسبت مدت مشابه سال گذشته خبرداد با تأکید بر صرفه جویی و مدیریت مصرف آب گفت: امسال تابستان سختی را درپیش رو داریم. مهندس محمدرضا اسدی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره آبفای کاشان امروز به مناسبت ۲۲ مارس برابر با ۲ فروردین ۱۴۰۰ بمناسبت روز جهانی […]

مهندس اسدی از کاهش ۴۰ درصدی بارندگی های امسال نسبت مدت مشابه سال گذشته خبرداد با تأکید بر صرفه جویی و مدیریت مصرف آب گفت: امسال تابستان سختی را درپیش رو داریم.

مهندس محمدرضا اسدی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره آبفای کاشان امروز به مناسبت ۲۲ مارس برابر با ۲ فروردین ۱۴۰۰ بمناسبت روز جهانی «آب» گفت: امسال شعار سال روزجهانی «آب» با عنوان «ارزش آب« نامگذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه آب دارای دو ارزش ذاتی و اقتصادی است که ارزش ذاتی آن اولی تر از ارزش اقتصادی آن است، افزود: خداوند در قرآن در رابه با آب و باران می فرماید،«وَ جَعَلْنا مِنَ الْماءِ کُلَّ شَیْ ءٍ حَیٍّ» که بیانگر ارزش ذاتی آب است که با هیچ چیزی قابل جایگزینی نیست.
مهندس اسدی قیمت تمام شده هر متر مکعب آب را حدود ۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت:  آبی که برای آبفای کاشان ۲ هزار تومان هزینه دارد به قیمت ۵۰۰ تومان در اختیار مشترکین قرار می گیرد و مشترکین باید ارزش این ماده حیاتی را به دلیل منابع  محدود آبی در منطقه کاشان را بیش از این یدانند.
وی مصرف آب در بخش شرب را  ۶ تا ۷ درصد و در بخش کشاورزی را ۸۰ تا ۹۰ درصد اعلام کرد و ادامه داد: هرچند که مصرف در بخش شرب ۶ تا ۷ درصد است اما صرفه جویی آب در بخش شرب نیز بسیار مهم و کلیدی است.
به گقته وی تعداد معدودی از مشترکین آبفای کاشان مصارف بالایی داشته که باید توجه داشته باشند  آب کالایی نیست که به یک فرد و گروهی اختصاص داشته باشد بلکه همه باید حق استفاده از آن را داشته باشند.

مهندس اسدی در ادامه از اجرای طرح آب امید برای مشترکین کم مصرف خبرداد و افزود: مشترکینی که یک سوم مصرف آب خود را کاهش دهند و در الگوی مصرف آب قرار بگیرند از آب رایگان استفاده خواهند کرد.

به گفته وی در کاشان مشترکین خوش مصرفی هستند که ۴ تا ۵ متر مکعب مصرف دارند و در طرح آب امید قرار دارند و آب بهای آنها رایگان است.
مدیر عامل آبفای کاشان فرهنگ سازی روابط عمومی آبفای کاشان در صرفه جویی در مصرف آب و استفاده صحیح از این ماده حیاتی را مهم اعلام کرد و یادآور شد:با فرهنگ سازی انجام شده، سال گذشته درمنطقه کاشان متوسط مصرف حدود ۴ تا ۵ درصد کاهش داشته است.
وی متوسط مصرف سالیانه آب در کاشان به ازای هرنفر حدود ۲۰۰ لیتر و در کشورهای خارجی با بارندگی زیاد ۱۱۰ تا ۱۲۰ لیتر اعلام کرد و گفت: این امر بیانگر این است که با وجود رعایت بهداشتی می توان ۵۰ درصد مصرف آب را در ایران کاهش داد.
مدیرعامل آبفای کاشان در ادامه از کاهش ۴۰ درصدی بارندگی های امسال نسبت مدت مشابه سال گذشته خبرداد با تأکید بر صرفه جویی و مدیریت مصرف آب گفت: امسال تابستان سختی را درپیش رو داریم.
لازم به ذکر است، ۲۲ مارس برابر با ۲ فروردین ۱۴۰۰ ، از سوی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی آب نام‌گذاری شده است. عنوانی که برای روز جهانی آب در سال ۲۰۲۱ میلادی که مصادف با نوروز است، انتخاب شده، ارزش نهادن بر آب از وجوه مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.