اخذ گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه مرکزی آب و فاضلاب زنجان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان از اعطای «گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه» از سوی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران به آزمایشگاه مرکزی آب و فاضلاب این شرکت خبر داد. «علیرضا جزءقاسمی» ضمن بیان این مطلب گفت: گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه براساس استاندارد ISO/IEC 17025 ویرایش ۲۰۱۷ از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (سازمان ملی استاندارد […]

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان از اعطای «گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه» از سوی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران به آزمایشگاه مرکزی آب و فاضلاب این شرکت خبر داد.

«علیرضا جزءقاسمی» ضمن بیان این مطلب گفت: گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه براساس استاندارد ISO/IEC 17025 ویرایش ۲۰۱۷ از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (سازمان ملی استاندارد ایران) بوده و این گواهینامه، مهم ترین مدرک تاییدیه دقت و صحت نتایج آزمون آزمایشگاهی در سطح کشور است.

وی با اشاره به دامنه کاربرد و زمینه فعالیت گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه، تصریح کرد: این گواهینامه، برای آزمون های باکتریولوژی، فیزیکی-شیمیایی و نمونه برداری آب آشامیدنی کاربرد دارد که پارامترهای مختلفی را در این ۳ بخش شامل می شود.

وی ادامه داد: گواهینامه مذکور تا تاریخ ۱۱/۱۲/۱۴۰۲ برای این آزمایشگاه اعتبار دارد و پس از انقضای این زمان، با بررسیهای مجدد اعتبار این گواهینامه تائید خواهد شد.

جزءقاسمی درباره فرآیند دریافت گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه اظهار داشت: آزمایشگاه مرکزی آب و فاضلاب پس از صرف حدود یک سال زمان برای اماده سازی، پیاده سازی و استقرار الزامات سیستمی و فنی خود صرف نموده و بدون حضور مشاور، موفق به آمادگی سیستم برای انجام فرآیند ممیزی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران شد.

این مسئول ادامه داد: فرآیند ممیزی در تاریخ  ۰۶/۰۶/۹۹ انجام شد و  پس از رفع عدم انطباق های وارده و نیز ارائه مستندات و مدارک سیستمی و فنی، گواهینامه مذکور صادر گردید.