احداث اولین پست انتقال GIS در مرکز شهر اصفهان

مهندس رسول موسی رضایی مدیرعامل برق منطقه ای اصفهان و همراهان از پست ۲۰/۶۳/۲۳۰ کیلوولت Gis طیب ، اولین پست انتقال درحال احداث در مرکز شهر اصفهان بازدید کردند. به گزارش روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان مهندس امین مقدس معاون طرح و توسعه این شرکت در جریان بازدید از مراحل پیشرفت پروژه مذکور گفت: پست ۲۰/۶۳/۲۳۰ […]

مهندس رسول موسی رضایی مدیرعامل برق منطقه ای اصفهان و همراهان از پست ۲۰/۶۳/۲۳۰ کیلوولت Gis طیب ، اولین پست انتقال درحال احداث در مرکز شهر اصفهان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان مهندس امین مقدس معاون طرح و توسعه این شرکت در جریان بازدید از مراحل پیشرفت پروژه مذکور گفت: پست ۲۰/۶۳/۲۳۰ کیلوولت Gis طیب واقع در مرکز شهر اصفهان به عنوان اولین پست انتقال برق با تکنولوژی پیشرفته Gis و جزء یکی از کلیدی ترین پست های انتقال اصفهان می باشد.

مهندس مقدس افزود: این پست از طریق تونل زیر زمینی انتقال انرژی که در سال ۹۴ به بهره برداری رسیدو یکی از عظیم ترین پروژه های این شرکت در زمان خود بود به پست Gis ۲۳۰کیلوولت صفه و نیروگاه اصفهان متصل گردیده و با در مدار قرار گرفتن آن شاهد ایجاد پایداری بسیار مناسبی در مرکز شهرو قابلیت اطمینان مناسبی برای تامین برق مترو بوده و شهر اصفهان تا سالیان سال از یک شبکه برق قابل اطمینان برخوردار خواهد شد.

در ادامه مهندس حمید رضا گلشنی مجری پستهای انتقال برق منطقه ای اصفهان در این باره گفت:  پست ۲۰/۶۳/۲۳۰ کیلوولت Gis طیب با سیستم حفاظت و کنترل DCS در قسمت ۲۳۰ کیلوولت با دو ترانسفورماتور۱۶۰ مگاولت آمپری جمعا به ظرفیت ۳۲۰ مگاولت آمپر و در قسمت ۶۳ کیلوولت با دو ترانسفورماتور ۴۰ مگاولت آمپری جمعا به ظرفیت ۸۰ مگاولت آمپر ،۱۰ فیدر خط۶۳ کیلوولت و ۲ فیدر۲۳۰کیلوولت احداث گردید است.

مهندس گلشنی افزود: پست مذکور در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۶۷۶ متر در خیابان آیت االه طیب در مرکز شهر اصفهان و درمجاورت ارگ جهان نما واقع گردیده و در حال حاضر در قسمت ۶۳ کیلوولت به صورت ۱۰۰ درصد و  در قسمت ۲۳۰ کیلوولت با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی ، عملیات تکمیلی آن در حال انجام است.

مجری پستهای انتقال برق منطقه ای اصفهان در پایان اضافه کرد: پیمانکار الکتریکی پروژه شرکت پارسیان و مشاورین آن شرکتهای مشانیر و نیرو بهینه فردا بوده و پیش بینی میگردد قبل از پیک بار سال ۱۴۰۱ وارد مدار گردد.

در پایان گفتنی است: در تاسیس  پست ۲۰/۶۳/۲۳۰ کیلوولت Gis طیب و تونل زیر زمینی انتقال برق ۲۳۰ کیلو ولت به این پست حفظ مبلمان شهری و زیبایی شهری از یک سو و نیز حفظ محیط زیست و مسائل زیست محیطی از مسائلی بود که از آغاز بررسی دغدغه اصلی مسولین شرکت بوده و با اتمام طرح و اتصال مرکز شهر به نیروگاه اصفهان برای اولین بار در تاریخ اصفهان مرکز شهراز انرژی ۲۳۰کیلو ولت با کمترین آثار مخرب زیست محیطی و بیشترین اطمینان برخوردار خواهد شد.