احتمال کاهش و حذف خاموشی ها با همراهی کلیه مشترکان برق  

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: همراهی تمامی مشترکان درمدیریت مصرف برق می تواند احتمال کاهش و حذف خاموشی ها را درپی داشته باشد. حمیدرضا جلایر گفت: روزهای آینده، روزهای بسیار سختی پیش‌رو داریم اما با همکاری و همراهی کلیه مشترکان در بخش های مختلف و شهروندان می‌توان از […]

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: همراهی تمامی مشترکان درمدیریت مصرف برق می تواند احتمال کاهش و حذف خاموشی ها را درپی داشته باشد.

حمیدرضا جلایر گفت: روزهای آینده، روزهای بسیار سختی پیش‌رو داریم اما با همکاری و همراهی کلیه مشترکان در بخش های مختلف و شهروندان می‌توان از شرایط کنونی و بحران‌های پیش‌رو با موفقیت و کمترین خاموشی های احتمالی عبور نماییم. وی با بیان اینکه همزمان با افزایش دما، میزان مصرف برق افزایش و پیک بار رشد می‌یابد و سقف مجاز این شرکت تحت تاثیر این شرایط قرار می گیرد، از مشترکان خواست تا با رعایت الگوی مصرف بهینه، در تامین برق پایدار این شرکت را یاری نمایند تا شاهد قطعی برق ناشی از مدیریت اضطراری بار نباشیم.

جلایر، با اشاره به افت شدید ذخایر آب سدهای کشور به دلیل کاهش بارندگی‌ها، افزود: مصرف بهینه در این روزها باید به عنوان یک اولویت اساسی مد نظر باشد تا بدون دغدغه و نگرانی از تابستان پر مصرف سال جاری عبور کنیم. وی با بیان اینکه بهره‌وری و درست مصرف کردن به‌معنی مصرف نکردن یا کم مصرف کردن نیست، افزود: با اعمال شیوه‌ها و راهکارهای ساده اما تاثیرگذار می‌توان از انرژی برق، مصرف صحیح و بهینه داشت. وی، تنظیم کولرهای گازی روی ۲۵ وبالاتر، استفاده از دورکند کولرهای آبی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی غیرضرور در ساعات اوج بار بین ۱۲تا۱۸  هر روز و استفاده از نور طبیعی روز را از جمله راهکارهای موثری عنوان کرد که می توان با بکارگیری آنان ضمن رعایت مدیریت مصرف انرژی برق، از بروز خاموشی های مدیریت اضطراری بار نیز جلوگیری به عمل آورد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، به برنامه خاموشی های مدیریت اضطراری بار نیز اشاره کرد و گفت: برنامه خاموشی های مدیریت اضطراری بار در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان به آدرس:www.farsedc.ir  دربخش” اطلاعیه”جهت اطلاع شهروندان ۲۶ شهرستان تابعه این شرکت، به تفکیک، قابل دسترسی و مشاهده می باشد.

این مقام مسئول یادآور شد: هر مشترک با دریافت اولین خاموشی و اطمینان از اینکه خاموشی مدیریت اضطراری بار می باشد، با مراجعه به جدول و تطابق روز و ساعت نسبت به شناسایی گروه (منزل/محل کار) خود اقدام نموده و پس از شناسایی، از جدول فوق برای بقیه ساعات و ایام هفته استفاده نماید. جلایر در خصوص  بروز خسارت به وسایل برقی نیز توضیح داد: مشترکان در صورت بروز خسارت به وسائل برقی ناشی از خاموشی های مدیریت اضطراری بار می توانند از طریق سایت http://bime.tavanir.org.ir  نسبت به ثبت خسارات اقدام نمایند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس درخاتمه سخنان خود، مشارکت مشترکان در بخش های مختلف صنعتی،کشاورزی، تجاری، اداری و خانگی در برنامه‌های مدیریت مصرف برق سال ۹۹ را ارزشمند دانست و ابراز امیدواری کرد با تداوم این همکاری، پیک تابستان ۱۴۰۰ با کمترین خاموشی احتمالی سپری شود.