اجرای عملیات اورهال و وراه اندازی ایستگاه پمپاژ شیبلو پلدشت

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از اتمام عملیات اورهال، مونتاژ وراه اندازی ایستگاه پمپاژ شیبلوی شهرستان پلدشت در کمترین زمان و با همکاری اکیپ تعمیرات سد مهاباد خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، مهندس رهبر دین ضمن اعلام این خبر گفت: درپی بریده […]

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از اتمام عملیات اورهال، مونتاژ وراه اندازی ایستگاه پمپاژ شیبلوی شهرستان پلدشت در کمترین زمان و با همکاری اکیپ تعمیرات سد مهاباد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، مهندس رهبر دین ضمن اعلام این خبر گفت: درپی بریده شدن شافت پمپ شماره۲ از خط ۱ ایستگاه پمپاژ شیبلو شهرستان پلدشت در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه هماهنگی های لازم با دفاتر تخصصی اکیپ تعمیرات سد مهاباد به سرپرستی مهندس خالد رحمانی انجام و این اکیپ با حضور در محل ایستگاه پمپاژ شیبلو و با مشارکت پرسنل بهره­برداری ایستگاه پمپاژ مذکور و امور منابع آب پلدشت، ، در مدت زمان یک هفته نسبت به دمونتاژ، تامین و تعویض قطعات، انجام سرویس­ها وعملیات اورهال و درنهایت مونتاژ وراه­اندازی پمپ مذکور اقدام نمودند.

رهبر دین همچنین افزود: با توجه به قرارگرفتن در فصل بهره­برداری و نیاز شدید به تامین آب زراعی مورد نیاز اراضی تحت پوشش خط ۱ و در راستای جلوگیری از هرگونه تنش آبی و بروز نارضایتی­های اجتماعی این عملیات با تمام توان و پشتکار و به صورت شبانه روزی و با حرکت جهادی پرسنل معاونت حفاظت وبهره­برداری و نیز مدیر دفتر بهره­برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای استان انجام گرفت.

این گزارش می افزاید: ایستگاه پمپاژ شیبلو در شهریورماه سال ۱۳۷۴ افتتاح، و بهره­ برداری عملی از آن از ابتدی سال ۱۳۷۵ آغاز گردیده است. خط ۱ ایستگاه پمپاژ مذکور شامل ۳ دستگاه الکتروپمپ  با قدرت موتور ۷۵۰ کیلووات و پمپ آن از نوع توربینی دوطبقه به ارتقاع کارکرد ۶۶ متر و دبی لحظه ای ۷۵۰ لیتر درثانیه بوده که طراحی و ساخت آن توسط کارخانه نیهاوس کشور هلند می باشد. کل اراضی تحت پوشش ایستگاه در حدود ۲۳۰۰ هکتار است.