اجرای طرح سقای یک در مناطق محروم در خوزستان و سیستان و بلوچستان

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو با بیان اینکه رسالت مجموعه بسیج، کارآمدی مجموعه وزارت نیرو در تامین پایدار آب و برق در کشور است، از اجرای طرح سقای یک برای تامین آب اضطراری در مناطق محروم دو استان خوزستان و سیستان و بلوچستان خبر داد. “میثم جعفرزاده” در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‎‌رسانی وزارت نیرو […]

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو با بیان اینکه رسالت مجموعه بسیج، کارآمدی مجموعه وزارت نیرو در تامین پایدار آب و برق در کشور است، از اجرای طرح سقای یک برای تامین آب اضطراری در مناطق محروم دو استان خوزستان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

“میثم جعفرزاده” در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‎‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، با تشریح اقدامات مرکز بسیج وزارت نیرو در طرح سقای یک، اظهار کرد: با توجه به خشکسالی شدید سال‌جاری و بروز مشکلات آبرسانی در مناطق محروم استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان، مرکز بسیج وزارت نیرو با محوریت قرارگاه سازندگی، مشارکت تمامی رده‌های بسیج صنعت آب و برق کشور و همه خیرینی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، اقدام به اجرای طرح سقای یک برای تامین آب اضطراری مناطق کرد.
وی با بیان اینکه در این طرح، اقدام به تهیه مخازن پلی اتیلن با ظرفیت‌های متفاوت با توجه به شرایط اقلیمی شده است، گفت: اولین محموله‌های مخازن بارگیری شده و برای نصب در جامعه هدف در استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان ارسال خواهد شد.
فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو، رسالت مجموعه بسیج در صنعت را کارآمدی مجموعه وزارت نیرو در تامین پایدار آب و برق کشور عنوان و اضافه کرد: با توجه به فعالیت‌های گروه‌های جهادی مختلف در سراسر کشور و همچنین گروه‌های جهادی مجموعه بسیج صنعت آب و برق می‌شود با نگاه درست و منطقی این طرح را به سرانجام رساند.
وی ادامه داد: بر اساس رصد و بررسی‌های فنی که از وضعیت نقاط آسیب پذیری حوزه آب شرب در سراسر کشور انجام داده‌ایم، خوشبختانه برنامه‌ریزی‌های مختلف جهت تامین آب شرب به این مناطق انجام نیز انجام شده است. با توجه به ظرفیتی که گروه‌های مردم نهاد در سراسر کشور و همچنین گروه‌های جهادی وجود دارد، امید داریم که با هم‌افزایی بیشتر در این حوزه بتوانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم.
جعفرزاده خاطرنشان کرد: توان فنی و نگاه جهادی قطعاً دو بال اصلی این کار هست و با توکل به خدا ان‌شالله بتوانیم در جهت رفع محرومیت در این مناطق در حوزه آبرسانی فعالیت‌های موثری داشته باشیم.