اجرای طرح جمع آوری ریسه‌های روشنایی شیراز

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز، گفت: امسال در آستانه فصل تابستان، طرح جمع آوری ریسه‌های روشنایی و مقابله با مشترکان پرمصرف، با همراهی دستگاه قضایی در شیراز اجرایی شده است. مهندس حسین صالحی، یکشنبه ۳۰ خرداد در جمع خبرنگاران گفت: طرح جمع‌آوری ریسه‌ها و چترهای روشنایی اماکن تجاری و خدماتی از […]

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز، گفت: امسال در آستانه فصل تابستان، طرح جمع آوری ریسه‌های روشنایی و مقابله با مشترکان پرمصرف، با همراهی دستگاه قضایی در شیراز اجرایی شده است.

مهندس حسین صالحی، یکشنبه ۳۰ خرداد در جمع خبرنگاران گفت: طرح جمع‌آوری ریسه‌ها و چترهای روشنایی اماکن تجاری و خدماتی از ابتدای خردادماه و با دستور دادستانی آغاز شد و در آستانه فصل تابستان و افزایش مصرف انرژی برق، تداوم و توسعه یافته است.

صالحی با ابراز گلایه نسبت به توسعه استفاده از ریسه و چتر روشنایی توسط فعالان صنفی مختلف در شیراز، گفت: هدف از اجرای این طرح که سالهای قبل هم با دستور دادستانی اجرا شده، صیانت از منابع انرژی و ممانعت از هدر رفت بیت المال و ایجاد امکان خدمت رسانی مطلوب به همه شهروندان و مشترکان برق است.

وی با تاکید براینکه تامین روشنایی مقابل محل کسب و پیشه، جزو حقوق شهروندی است، گفت: استفاده از ریسه روشنایی و چتر نوری، نه تنها تامین کننده این منظور، روشنایی مقابل محل کسب و پیشه، نیست بلکه زمینه‌ساز هدررفت انرژی برق خصوصا در شرایط کنونی است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به اینکه مصرف بالای انرژی برق در بخش هایی غیر از تولید، نمی تواند یک شاخص برای ارزیابی سطح رفاه جامعه باشد؛ گفت: مصرف انرژی باید در مسیر تامین رفاه و افزایش سطح کیفی زندگی شهروندان دنبال شود؛ بالا بودن سرانه مصرف، قطعا نشانه بالا بودن سطح رفاه نیست.

صالحی با بیان اینکه سرانه مصرف انرژی برق در ایران نسبت به میانگین جهانی بسیار بالا است، گفت: یکی از دلایل مهم در بالا بودن سرانه مصرف انرژی برق، قیمت پائین آن نسبت به هزینه تولید است.

جمع آوری ۹۰۰ ریسه طی یک ماه

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز، مقابله قانونی با مشترکانی که بیش از حد متعارف مصرف برق دارند یا کسانیکه از برقهای مجاز استفاده غیرمجاز کرده و افرادیکه اقدام به استفاده غیرمجاز از شبکه توزیع برق کنند را یک راهکار برای مدیریت مصرف و توزیع عادلانه و مناسب و مطلوب انرژی برق دانست.

صالحی خاطرنشان کرد که از ابتدای خرداد تاکنون، بیش از ۹۰۰ ریسه و چتر روشنایی در شیراز جمع آوری شده است و این طرح همچنان با دستور و حمایت دستگاه قضایی و همراهی عوامل انتظامی و اجرایی، تداوم خواهد داشت.

وی تصریح کرد که این حجم برق مصرفی این میزان ریسه و چتر روشنایی جمع آوری شده برابر با نیاز روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ مشترک بخش خانگی است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: در این مدت، ۱۰ گروه عملیاتی به استعداد ۴۰ نیروی انسانی در ۱۵ نقطه شناسایی شده کلانشهر شیراز، عملیات اجرایی جمع‌آوری ریسه‌های روشنایی و چترهای نوری را دنبال کرده اند.