اجرای طرح بازتوانی واحد‌های تولید برق نیروگاه رامین

استاندار خوزستان بر اجرای طرح بازتوانی واحد‌های تولید برق نیروگاه رامین تاکید کرد و گفت: باید توازنی میان تولید و مصرف برق ایجاد کنیم تا مشکلاتی که صنایع و شبکه مصرف خانگی در تابستان با آن روبرو می‌شوند کاهش یابد. صادق خلیلیان در نشست با مدیران ارشد شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در استان خوزستان با […]

استاندار خوزستان بر اجرای طرح بازتوانی واحد‌های تولید برق نیروگاه رامین تاکید کرد و گفت: باید توازنی میان تولید و مصرف برق ایجاد کنیم تا مشکلاتی که صنایع و شبکه مصرف خانگی در تابستان با آن روبرو می‌شوند کاهش یابد.

صادق خلیلیان در نشست با مدیران ارشد شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در استان خوزستان با بیان این مطلب افزود: تولید برق هم برای نیاز‌های صنعتی و هم مصرف خانگی استان جزو خدمات و نیازمندی‌های مهم محسوب می‌شود و ما باید بتوانیم توازن میان تولید و مصرف برق ایجاد کنیم تا مشکلاتی که صنایع و شبکه مصرف خانگی ما بعضاً در تابستان با آن مواجه می‌شوند، کاهش یابد.
خلیلیان اظهار داشت: مقرر شد چند طرح از جمله تولید پنل‌های خورشیدی که حتی می‌تواند برای خانواده‌ها درآمدزایی داشته باشد و از طریق تشکیل کنسرسیوم دولتی و خصوصی و استفاده از منابع ملی این ظرفیت قابل بهره برداری است، از طرف مسئولان ذیربط ارائه شود.
استاندار ویژه خوزستان با اشاره به اینکه طرح‌های توسعه‌ای از طرف شرکت‌های تولید برق ارائه خواهد شد، گفت: براساس هماهنگی صورت گرفته صنایع فولاد نیز آمادگی خود را برای تولید برق اعلام کرده‌اند تا این انرژی تولیدی در این صنایع مورد استفاده قرار گفته و بخشی از آن نیز در اختیار شبکه برق استان قرار بگیرد.
همچنین در این نشست خلیل محمدی، مدیرعامل نیروگاه رامین‌اهواز نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات، دستاورد‌ها و خدمات این نیروگاه به مردم و صنایع استان به ویژه در تابستان امسال پرداخت و افزود: با تلاش همکاران این مجموعه توانسته‌ایم در نیمه نخست امسال میزان تولید برق نیروگاه را با افزایش هفت درصدی به بیش از پنج میلیون مگاوات ساعت برسانیم و امیدواریم با رفع چالش‌ها و موانع پیش رو شاهد تقویت این روند باشیم.
وی اجرای طرح بازتوانی واحد‌های تولید برق نیروگاه رامین را یکی از مهم‌ترین طرح‌های پیش روی صنعت برق حرارتی در تقویت تولید این نیروگاه و پشتیبانی از شبکه سراسری دانست و گفت: امدیواریم با حمایت‌های استاندار ویژه خوزستان و سایر مسئولان استان و مدیران صنعت برق شاهد تسریع در اجرای این طرح باشیم تا بتوانیم سطح تولید برق استان را بهبود ببخشیم.