اجرای سه پروژه بهسازی شبکه‌های آبیاری و زهکشی در هرمزگان

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان ضمن اشاره به اهمیت بهسازی شبکه‌های آبیاری و زهکشی جهت افزایش راندمان آبیاری بخش کشاورزی، گفت: جهت مدیریت تامین آب با توجه به خشکسالی سال آبی گذشته، سه پروژه بهسازی شبکه‌های آبیاری و زهکشی با میانگین پیشرفت ۶۰ درصد در حال اجراست. به گزارش روابط عمومی […]

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان ضمن اشاره به اهمیت بهسازی شبکه‌های آبیاری و زهکشی جهت افزایش راندمان آبیاری بخش کشاورزی، گفت: جهت مدیریت تامین آب با توجه به خشکسالی سال آبی گذشته، سه پروژه بهسازی شبکه‌های آبیاری و زهکشی با میانگین پیشرفت ۶۰ درصد در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان، مهندس محمد رنجبر میناب اظهار کرد: یکی از راه‌کارهای مدیریت بهینه منابع آب با توجه به محدودیت و کمبودهای فراوان، استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری است که موجب ارتقاء بهره‌وری و کاهش هدررفت آب در بخش کشاورزی خواهد شد.

وی توسعه کشاورزی و جلوگیری از افت آبخوان را از دیگر مزایای اجرای این طرح‌ها دانست و عنوان کرد: مجموعه آب منطقه‌ای استان هرمزگان طی سال‌های اخیر پروژه‌های متعددی را در راستای بهسازی و نوسازی شبکه‌های آبیاری و زهکشی در فازهای مطالعه و اجرا در دستور کار خود قرار داده است.

بهسازی فاز اول  شبکه آبیاری و زهکشی مرکزی میناب

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان با بیان اینکه تا کنون بهسازی شبکه آبیاری سه هزار هکتار اراضی دشت شمال میناب انجام شده است، تصریح کرد: بهسازی شبکه آبیاری اراضی دشت مرکزی میناب نیز به مساحت ۲۵۰۰ هکتار با پیشرفت فیزیکی قریب به ۸۰ درصد در حال اجراست.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده تا کنون، مطرح کرد: اجرای ۱۰ کیلومتر لوله گذاری پلی اتیلن  به اقطار ۲۰۰ الی ۳۵۵ میلی‌متر، ۱۸ کیلومتر لوله گذار GRP در اقطار ۴۰۰ تا ۹۰۰ میلی‌متر، ۳.۵ کیلومتر لوله فولادی به قطر هزار و ۲۰۰ میلی‌متر و احداث ۷۰ حوضچه شیرآلات و اتصالات با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال از جمله اقدامات انجام شده در این طرح است.

طرح نوسازی کانال انتقال آب شبکه سبزپوشان شهرستان حاجی‌آباد

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان افزود: طرح نوسازی کانال انتقال آب شبکه سبزپوشان شهرستان حاجی‌آباد به مساحت ۷۰۰ هکتار از دیگر پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان در این حوزه است.

رنجبرمیناب تشریح کرد: برای اجرای این پروژه تا کنون، ۱۰ کیومتر لوله فولادی به قطر ۷۰۰ میلی‌متر، هزار و ۱۰۰متر لوله فولادی به قطر ۴۰۰ میلی‌متر و ۱۱ حوضچه‌ شیرآلات و اتصالات با هزینه‌ای بالغ بر ۸۱۰ میلیارد ریال انجام و احداث شد.

وی ضمن اشاره به پیشرفت ۸۵ درصدی این پروژه، خاطرنشان کرد: طرح نوسازی کانال انتقال آب شبکه سبزپوشان شهرستان حاجی آباد در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

تامین و انتقال آب شبکه آبیاری ۱۸۰۰ هکتاری اراضی دشت یکدار شهرستان جاسک

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان اظهار کرد: تامین و انتقال آب شبکه آبیاری ۱۸۰۰ هکتاری اراضی دشت یکدار شهرستان جاسک یکی دیگر از طرح‌هایی است که نقش مهمی در تحقق توسعه پایدار، اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی از شهرستان جاسک دارد.

محمد رنجبر گفت: این طرح در سال ۱۳۹۶ با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال آغاز شد و هم‌اکنون نیز با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در حال اجراست.

وی عنوان کرد: این پروژه با اجرای شش کیلومتر لوله فولادی به قطر ۸۰۰ و ۹۰۰ میلی‌متر به همراه حوضچه‌های شیرآلات و اتصالات در سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.