اجرای سند سازگاری با کم آبی در راستای ممانعت از تشدید بحران آب

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در رویداد آبی شهرستان بهاباد گفت: اجرای سند سازگاری با کم آبی اولویت شرکت آب منطقه ای در سال جاری است تا با اجرای آن مانع تشدید بحران آب شویم. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، دوازدهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بهاباد در […]

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در رویداد آبی شهرستان بهاباد گفت: اجرای سند سازگاری با کم آبی اولویت شرکت آب منطقه ای در سال جاری است تا با اجرای آن مانع تشدید بحران آب شویم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، دوازدهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بهاباد در قالب رویداد آبی این شهرستان و با حضور فرماندار بهاباد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد و جمعی از اعضای این شورا برگزار گردید.

در ابتدای این نشست” سیدعلی اوهب” رئیس اداره منابع آب شهرستان های بافق و بهاباد به تشریح وضعیت بارشها در بهاباد پرداخت و اظهار کرد : از ابتدای مهرماه تا اسفندماه ۹۹ حدود ۴۰ میلیمتر بارش در این منطقه به ثبت رسیده که در مقایسه با استان بارش کمتری داشته است.

وی افزود :این میزان بارندگی در مقایسه با بلند مدت ۵۴ درصد و نسبت به سال ۹۸۹۹ نیز ۳۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

در ادامه” محمد مهدی جوادیان زاده” مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد با تاکید بر اینکه شهرستان بهاباد از نقاط کم بارش استان یزد به شمار می‌رود گفت: به دلیل برداشت های نادرست روز به روز شاهد افزایش وخامت اوضاع منابع آب در این مناطق هستیم.

جوادیان زاده مهمترین چالش منابع آبی را عدم مدیریت صحیح منابع عنوان کرد و افزود :در همین راستا سند سازگاری با کم آبی استان در سال ۹۹ با همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط تدوین شد و به تایید کارگروه ملی سازگاری با کم آبی کشور رسید.

وی با اشاره به اینکه اولویت شرکت آب منطقه‌ای یزد در سال ۱۴۰۰ اجرای این سند می باشد بیان کرد: پایداری استان‌های خشک از جمله یزد، مهمترین چشم‌انداز در این سند است، به این گونه که پایداری منابع آبی استان در کنار حفظ مشاغل و معیشت مردم از جمله کشاورزی تضمین شود.

مدیرعامل شرکت شرکت آب منطقه‌ای یزد تصریح کرد: باید اضافه برداشت ها و برداشت های غیرقانونی در بخش‌های مختلف محدود شود تا اجرای این سند کسری سفره ها را جبران کند.