اتصال واحدهای جدید نیروگاه طرشت به مدار تولید برق

مدیرعامل نیروگاه طرشت گفت: بعد از پیک تابستان سال ۱۴۰۰ واحدهای یک و دو این نیروگاه از مدار خارج شده و مولدهای پایه گازسوزکه دارای تکنولوژی‌های جدید هستند جایگزین آنها شده و در پیک سال ۱۴۰۱ وارد مدار تولید برق می‌شوند. سیدیحیی نوبخت با اعلام این خبر افزود:‌ نیروگاه طرشت با گذشت بیش از ۶ […]

مدیرعامل نیروگاه طرشت گفت: بعد از پیک تابستان سال ۱۴۰۰ واحدهای یک و دو این نیروگاه از مدار خارج شده و مولدهای پایه گازسوزکه دارای تکنولوژی‌های جدید هستند جایگزین آنها شده و در پیک سال ۱۴۰۱ وارد مدار تولید برق می‌شوند.

سیدیحیی نوبخت با اعلام این خبر افزود:‌ نیروگاه طرشت با گذشت بیش از ۶ دهه فعالیت، با همان قابلیت اطمینان و توان طراحی اولیه، همچنان در مدار تولید برق قرار دارد. اما طبیعتا نیروگاه‌هایی که با تکنولوژی‌های قدیمی ساخته و طراحی شده‌اند، براساس استراتژی‌ها و سیاست‌های حاکم در وزارت نیرو، باید فعالیت نوسازی خود را آغاز کنند.

وی تاکید کرد: قاعدتا نیروگاه طرشت نیز از این قضیه مستثنی نیست و به عنوان اولین نیروگاه بخار کشور برنامه‌های توسعه‌ای خود را از اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ آغاز و در استقرار سیستم‌های مدیریتی، تدوین سند مدیریت راهبردی و ارتقای فرهنگ سازمانی گام‌های موثری برداشته است.

نوبخت یادآور شد: در راستای استراتژی‌های شرکت که اهداف و برنامه‌های آن بر مبنای استراتژی‌های شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و وزارت نیرو تدوین شده، از ابتدای سال ۱۳۹۵ فعالیت نوسازی نیروگاه آغاز شد و در اولین گام، توربین گازی H۲۵ در مجموعه نیروگاه طرشت نصب شد و خوشبختانه طبق برنامه‌ اولیه که برای آن تدوین شده بود در اواسط پیک سال ۱۳۹۸ این واحد وارد مدار تولید برق شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه طرشت افزود: این اقدام منجر به افزایش راندمان نیروگاه طرشت از ۲۱ درصد به بیش از ۲۵ درصد شد و بر اساس مطالعات فنی و اقتصادی انجام شده امکان تلفیق این واحد با دو واحد بخار قدیمی نیروگاه طرشت وجود دارد.​