اتخاذ تدابیر لازم جهت گذر از بحران کم آبی تابستان در کردستان

جلسه ستاد مدیریت بحران استان روز پنجشنبه ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۰ با محوریت تامین آب شرب پایدار برگزار گردید. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان، مهندس آریانژاد در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که با حضور استاندار و مدیران استانی در محل استانداری برگزار گردید، عنوان کرد: تامین آب شرب پایدار از اولویت‌های […]

جلسه ستاد مدیریت بحران استان روز پنجشنبه ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۰ با محوریت تامین آب شرب پایدار برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان، مهندس آریانژاد در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که با حضور استاندار و مدیران استانی در محل استانداری برگزار گردید، عنوان کرد: تامین آب شرب پایدار از اولویت‌های این شرکت می باشد و تدابیر لازم برای گذر از بحران کم آبی تابستان امسال اندیشیده شده است.

مهندس آریانژاد با بیان شرایط نامناسب منابع آبی در استان ادامه داد : رودخانه های استان با کاهش شدید آب مواجه میباشند و ذخائر آب پشت سدها در وضعیت نامناسبی قرار دارند به نحوی که در دشت‌های شرقی استان بدلیل خشکسالی شاهد فرو نشست زمین میباشیم .

وی به مشارکت و تعامل هر چه بیشتر بین‌بخشی تاکید نمود و با بیان این موضوع که هدف وزارت نیرو  مشارکت همه دستگاه‌های مرتبط در حوضه آب می باشد، افزود: باید در این مسیر از مجموعه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد  استفاده نمود و این تشکل‌ها ضروری است، وارد میدان عمل شوند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان هدف غائی وزارت نیرو را به هم پیوستگی هر چه بیشتر اجزاء مرتبط در بخش آب دانست و گفت: باید این مشارکت و پیوستگی بصورت معنادار و به شکل واقعی خود ایجاد شود و شایسته است کلیه سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط و ذینفعان، با مدیریت منابع و مصارف و تطبیق منابع موجود با مصارف ضروری (آب شرب) نسبت به گذر از این شرایط حاد اقدام نمایند.

مهندس آریانژاد با یادآوری این موضوع که کشت محصولات پرآب‌خور خصوصا در شرق استان، خسارات زیادی را به آبخوان‌ها وارد نموده است، افزود : برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب برای تولید این محصولات، نه تنها خسارات جبران ناپذیری را به منابع آبی وارد نموده، بلکه ایجاد اثرات سوء زیست محیطی در منطقه را نیز فراهم نموده است.

وی در خاتمه جلسه خاطر نشان کرد: جلسات ستاد مدیریت بحران در محل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با حضور کلیه اعضاء بصورت مستمر با دستور کار خشکسالی در دو بخش شرب و کشاورزی برگزار میگردد و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی و مشارکت همه‌ی دستگاه‌های مرتبط، مشکلات این دو بخش را مرتفع و تابستان امسال را با کمترین میزان تلفات سپری نمائیم.