آمادگی کامل واحدهای نیروگاه مفتح جهت تامین برق پیک تابستان

واحد ۲۵۰ مگاواتی شماره یک نیروگاه شهید مفتح پس از انجام تعمیرات دوره ای به شبکه سراسری برق کشور متصل شد. به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، پژمان اختری، معاون تولید نیروگاه با اعلام این خبر، افزود: با اتمام تعمیرات دوره‌ای، واحد بخار ۲۵۰ مگاواتی شماره یک نیروگاه شهید مفتح با موفقیت به شبکه سراسری […]

واحد ۲۵۰ مگاواتی شماره یک نیروگاه شهید مفتح پس از انجام تعمیرات دوره ای به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، پژمان اختری، معاون تولید نیروگاه با اعلام این خبر، افزود: با اتمام تعمیرات دوره‌ای، واحد بخار ۲۵۰ مگاواتی شماره یک نیروگاه شهید مفتح با موفقیت به شبکه سراسری متصل شد.

وی ادامه داد: تعمیرات انجام شده بمنظور رفع محدودیت‌های تولید و آماده‌سازی واحد جهت تولید پایدار و حداکثری انرژی در پیک تابستان صورت گرفته است که با تلاش پرسنل در کوتاه‌ترین زمان و بهترین راندمان انجام گردید.

اختری اهم اقدامات صورت گرفته در این دوره از تعمیرات را تمیزکاری داکت‌های دود از پسماند سوخت مازوت، قلیا شویی ریهیت اکونومایزر و ایرهیتر، شست‌وشوی استیم ایرهیترهای اولیه و ثانویه، تعمیرات داکت‌های دود و اکسپنشن‌ها، بازدید کارت‌های ابزاردقیق و انجام پرمیت‌های موکول به توقف واحد برشمرد.

معاون تولید نیروگاه شهید مفتح تاکید کرد: همزمانی تعمیرات دوره‌ای این واحد با ماه مبارک رمضان و موج چهارم کرونا شرایط بسیار سختی را پدید آورده بود که با درک صحیح پرسنل از محدودیت‌های شبکه برق و نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به انرژی الکتریکی، با کار جهادی و شبانه‌روزی تعمیرات ۲۰ روزه در ۶ روز به پایان رسید.

گفتنی است با اتمام تعمیرات دوره‌ای واحد یک نیروگاه شهید مفتح، هر چهار واحد نیروگاه با ظرفیت کامل ‌یک‌هزار مگاوات و بدون محدودیت در مدار تولید قرارگرفت.​