آمادگی کامل نیروگاه شهیدسلیمانی جهت تولید برق پایدار

نیروگاه شهید سلیمانی کرمان در دو ماه ابتدایی امسال بالغ بر یک میلیارد و ۴۴۷ میلیون کیلووات ساعت انرژی تولید کرده است. مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان با اعلام این خبر افزود: از این میزان تولید حدود یک میلیارد و ۴۳۱ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تزریق شده است. […]

نیروگاه شهید سلیمانی کرمان در دو ماه ابتدایی امسال بالغ بر یک میلیارد و ۴۴۷ میلیون کیلووات ساعت انرژی تولید کرده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان با اعلام این خبر افزود: از این میزان تولید حدود یک میلیارد و ۴۳۱ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تزریق شده است.
وی با اشاره به اینکه در دو ماه اخیر ۲۳ درصد انرژی تولید شده در واحدهای بخار و ۷۷ درصد در واحدهای گازی بدست آمده است، ادامه داد: با تلاش کارکنان این مجموعه برنامه‌های تعمیرات نیمه‌اساسی و بازدیدهای دوره‌ای واحدها در موعد مقرر به سرانجام رسید و در حال حاضر تمامی واحدهای نیروگاه با امادگی کامل جهت تولید پایدار برق پایدار در پیک مصرف تابستان امسال در مدار قرار دارند.
بحرالعلوم یادآور شد: تعمیرات انجام شده بر روی واحدهای نیروگاه در دو ماه ابتدایی امسال به سه هزار ساعت رسیده که این امر می‌تواند آمادگی واحدها در اوج بار امسال را به همراه داشته باشد.
نیروگاه شهید سلیمانی کرمان با هشت واحد گاز ۱۵۹ مگاواتی و چهار واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی، در مجموع با ظرفیت منصوبه یک‌هزار و ۹۱۲ مگاوات نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق به ویژه جنوب‌شرق کشور دارد.