آمادگی کامل نیروهای خدمات رسان در مدیریت بحران ها

نخستین رزمایش بزرگ سطح یک کشوری آمادگی مقابله با سیل در استان زنجان برگزار شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: نخستین رزمایش بزرگ سطح یک کشوری آمادگی مقابله با سیل در وزارت نیرو با حضور ۱۷ اکیپ عملیاتی، به میزبانی استان زنجان برگزار شد. «علیرضا جزء قاسمی» اظهار کرد: این رزمایش در […]

نخستین رزمایش بزرگ سطح یک کشوری آمادگی مقابله با سیل در استان زنجان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: نخستین رزمایش بزرگ سطح یک کشوری آمادگی مقابله با سیل در وزارت نیرو با حضور ۱۷ اکیپ عملیاتی، به میزبانی استان زنجان برگزار شد.

«علیرضا جزء قاسمی» اظهار کرد: این رزمایش در وسعتی معادل ۲۵۰ کیلومتر مربع و با سناریوی وقوع سیل غافلگیر کننده با بارش ۴۰ میلی متری باران طی دوساعت و ورود حجم عظیمی از آب به سد تهم که به تاسیسات آب و برق خسارت وارد می کند، برگزار شد.

وی افزود:  در این مانور اکیپ های عملیاتی آب و فاضلاب، آب منطقه ای، برق منطقه ای و توزیع برق از پنج استان معین شامل استان های گیلان، آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل و آذربایجان غربی  حضور داشتند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان داشت: این مانور با تشکیل ستاد فرماندهی شرایط اضطراری آغاز و با همراهی اداره کل مدیریت بحران استانداری، پدافند غیرعامل استان، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو و حضور ارزیابان کشوری اجرایی شد.

جزءقاسمی هدف از اجرای این مانور را ارتقاء آگاهی و مهارت عملی تیم های عملیاتی، تمرین اشتراک مساعی بین شرکت های معین، اقدام به هنگام نهادهای ذی نقش و ارزیابی و رصد توانمندی ها و کاستی ها جهت انتقال تجربیات در عرصه های حقیقی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این مانور رفع خسارات وارده به تاسیسات آب و برق در پایین دست سد تهم، رفع اختلال در شبکه برق، از مدار خارج شدن تصفیه خانه آب و بروز مشکل در خط انتقال آب، تمرین و علیرغم سناریوی پیش فرض، عملیات اکیپ ها بصورت کاملا واقعی انجام و با موفقیت به پایان رسید.

این مسئول بیان داشت: استفاده از غواصان وزارت نیرو به عنوان یکی از تیم های حرفه ای غواصی در کشور  برای رفع خسارت وارده به دریچه های سد تهم در اعماق این سد نیز از دیگر بخش های این مانور بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به تغییرات اقلیمی و امکان بروز سیل در هر زمانی تاکید کرد نیروهای خدمات رسان با آمادگی شبانه روزی و تمرینات برنامه ریزی شده آمادگی مواجهه و مدیریت چنین بحران هایی را دارند.