آغاز واردات ۱۴۰ مگاوات برق به ایران از ترکمنستان

سخنگوی صنعت برق از آغاز واردات ۱۴۰ مگاواتی برق به ایران از ترکمنستان خبر داد و تصریح کرد: این میزان می تواند بخشی از نیاز منطقه خراسان را تامین کند. به گزارش پایگاه خبری توانیر،  به گفته دکتر مصطفی رجبی مشهدی، با اتصال خط انتقال برق ترکمنستان به سرخس، امکان واردات برق به میزان ۱۴۰ مگاوات […]

سخنگوی صنعت برق از آغاز واردات ۱۴۰ مگاواتی برق به ایران از ترکمنستان خبر داد و تصریح کرد: این میزان می تواند بخشی از نیاز منطقه خراسان را تامین کند.

به گزارش پایگاه خبری توانیر،  به گفته دکتر مصطفی رجبی مشهدی، با اتصال خط انتقال برق ترکمنستان به سرخس، امکان واردات برق به میزان ۱۴۰ مگاوات از این کشور به ایران فراهم شد.

رجبی مشهدی که به صورت مجازی با خبرنگاران گفت وگو می کرد، با بیان این که صنعت برق همه توان و ظرفیت های خود را برای تامین برق مورد نیاز داخل به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: در کنار بکارگیری همه ظرفیت ها برای واردات و افزایش تولید برق، مشترکان خانگی از نقشی بسیار تاثیرگذار در این میان برخوردار هستند.
سخنگوی صنعت برق با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته برای همکاری صنایع  و کشاورزان در مشارکت با طرح های تشویق محور صنعت برق گفت: مشترکان خانگی می توانند تنها با بکار بستن سه راهکار ساده، از بروز خاموشی احتمالی جلوگیری نمایند.
رجبی مشهدی تصریح کرد: قرار دادن کولرهای آبی روی دور کند، تنظیم کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات گرم روز(۱۲ تا۱۸) مهمترین راهکارها برای پایدار ماندن شبکه برق کشور است.