آغاز مانور بزرگ مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب در اصفهان

مانور بزرگ مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب با رمز یا ثامن الحج به طور هم زمان در ۹۸ شهر و حدود هزار روستا در استان اصفهان آغاز شد. در این مانور که تا پایان فصل گرما ادامه دارد، ۳۰۰ نفر از بسیجیان و مروجین مصرف بهینه آب با حضور در مکان های مختلف و پرتردد […]

مانور بزرگ مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب با رمز یا ثامن الحج به طور هم زمان در ۹۸ شهر و حدود هزار روستا در استان اصفهان آغاز شد.

در این مانور که تا پایان فصل گرما ادامه دارد، ۳۰۰ نفر از بسیجیان و مروجین مصرف بهینه آب با حضور در مکان های مختلف و پرتردد در سطح شهرها و روستاهای استان اصفهان مردم را با روش های مصرف درست آب آشنا می کنند.

در مراسم آغاز این مانور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در حال حاضر با کمبود۳ هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب شرب مواجه هستیم و پیش بینی می کنیم در روزهای گرم سال این رقم به ۴۳۰۰ لیتر در ثانیه برسد.

هاشم امینی مصرف بهینه آب را در گذر از بحران کم آبی بسیار موثر دانست و بیان داشت: هم اکنون مصرف سرانه آب در اصفهان ۱۵۷ لیتر در شبانه روز  است و اگر مردم ۱۵ لیتر در مصرف آب صرفه جویی کنند گذر از تنش آبی میسر می شود.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان به برخی از راه های مصرف درست آب اشاره کرد و اظهار داشت: پرهیز از شستن حیاط و خودرو با آب شرب، استفاده از سایبان برای کولر و جلوگیری از نشت آب در تاسیسات آبی از مواردی است که تاثیر به سزایی در مصرف بهینه آب دارد.

امینی با بیان این که استان اصفهان  امسال در ۵۳ سال گذشته کمترین  میزان بارندگی را داشته تصریح کرد: گروه های مروجین مصرف بهینه آب برای گذر از تنش آبی در اصفهان، همه روزه مردم را با مفاهیم مصرف بهینه آب آشنا می کنند و این رویکرد تا نهادینه شدن مصرف درست آب در جامعه همچنان ادامه دارد.

 

آبرسانی سیار در برخی نقاط شهر اصفهان

در چند روز گذشته به دلیل افزایش دما و مصرف، آب شرب  برخی نقاط شهر اصفهان از طریق تانکر های سیار تامین شد.

مدیر دفتر بهره برداری وتوسعه خطوط انتقال آب آبفای استان اصفهان گفت: درساعات اوج مصرف روزهای گذشته مناطق دشتستان، کاخ، تالار، مولوی، میدان احمد آباد، میدان لاله، حکیم شفایی، زندان مرکزی و بلوار شفق با کاهش فشار آب مواجه شدند که آب مورد نیاز این مناطق از طریق تانکرهای سیار تامین شد.

مجتبی اورنگی افزود: آب شرب بخشی از این مناطق به وسیله چهار تانکر، هر کدام به حجم  ۶ هزار لیتر تامین شد.

وی اعلام کرد: روز جمعه ۲۱ خرداد سال جاری، همچنین به دلیل کاهش فشار آب در زندان مرکزی، پنج تانکر ۱۲ هزار لیتری و سه تانکر ۶ هزار لیتری، به زندان مرکزی اعزام و آب مورد نیاز این محل تامین شد.

اورنگی با بیان این که هم اکنون در هیچ نقطه از شهر، آبرسانی از طریق تانکر سیار صورت نمی گیرد و آب با فشار عادلانه در شبکه توزیع موجود است، افزود: با وجود این به منظور رفاه حال شهروندان، تانکرهای آبفای استان اصفهان در تمام ساعات شبانه روز آماده اعزام و آبرسانی به مناطق مختلف شهر هستند.

وی به شهروندان توصیه کرد: برای دسترسی پایدار به آب شرب، مصرف خود را در شبانه روز به میزان ۱۵ لیتر کاهش دهند تا با کمترین تنش بتوان تابستان سخت و گرم امسال را پشت سر گذاشت.