آغاز عملیات توسعه شبکه آب در ۲۰ روستای خواف

مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: عملیات توسعه شبکه توزیع آب در ۲۰ روستای این شهرستان با اعتبار ۷.۲میلیارد ریال آغاز شد. سید حسن رضائیان با اشاره به وجود واحدهای صنعتی ومعدنی وهمچنین پدیده مهاجرت معکوس ازشهرها به روستاهای شهرستان ودرنتیجه روند روبه رشد توسعه روستاها به دلیل ساخت مسکن افزود: این موضوع باعث […]

مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: عملیات توسعه شبکه توزیع آب در ۲۰ روستای این شهرستان با اعتبار ۷.۲میلیارد ریال آغاز شد.

سید حسن رضائیان با اشاره به وجود واحدهای صنعتی ومعدنی وهمچنین پدیده مهاجرت معکوس ازشهرها به روستاهای شهرستان ودرنتیجه روند روبه رشد توسعه روستاها به دلیل ساخت مسکن افزود: این موضوع باعث افزایش تقاضای آب شرب درمناطق روستایی شده است.

وی از تهیه طرح مشترک آبفا و بنیاد مسکن خواف ومثلث توسعه اقتصادی فرهنگی شهرستان درراستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر مانع زدایی و حمایت از تولید و اشتغال خبرداد واظهارکرد: پروژه توسعه آب روستاها شامل ۱۱ هزارو۵۰۰متر لوله گذاری می باشد که چهارهزارنفرجمعیت درقالب ۹۸۴خانوارروستایی از مزایای آن بهره مند می شوند.

وی خاطر نشان کرد: منابع موجود جوابگوی توسعه  شبکه آب روستاها می باشد. امور آب و فاضلاب شهرستان خواف ۸۳ روستا را تحت پوشش دارد.

 

بی نیازی هفت روستای تربت جام  از آب تانکری

فرماندار تربت جام گفت: هفت روستا با ۱۱۰۰ نفر جمعیت در این شهرستان تا پایان شهریور ماه سال جاری از آب تانکری بی نیاز می شوند.

مرتضی حمیدی افزود: این جمعیت که دربخش نصرآباد شهرستان تربت جام ساکن هستند  از طریق تانکر سیار تامین آب می شود.
وی درهمین رابطه به آغاز عملیات ساخت مجتمع آبرسانی سمسرا با ۵۰میلیارد ریال اعتباراز محل صندوق توسعه ملی خبرداد واظهارداشت:فاز نخست این پروژه با ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی خرداد ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه آب شرب این روستاها از طریق تانکر سیار تامین می شود ادامه داد: با تکمیل این پروژه ۳۰۰ خانوار با جمعیت هزارو۱۰۰ نفرحداکثرتا پایان شهریورسال جاری از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.
وی این پروژه را شامل ۲۵ کیلومترلوله گذاری خط انتقال و شبکه توزیع ، احداث چهارباب مخزن ذخیره آب ،دوباب ایستگاه پمپاژ،هفت مورد حصار کشی تاسیسات ، سه باب اتاق کلرزن  و۴۵ باب حوضچه خط انتقال شبکه توزیع و اجرای۵۰۰ متر شبکه برق به دو پست برق اعلام کرد وافزود: درحال حاضر۲۸ روستا با ۱۰ هزار خانوار و بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت در بخش نصرآباد تحت پوشش خدمات امور آب و فاضلاب شهرستان تربت جام قراردارند.

 

بررسی نیازهای بخش آب شرب شهرستان زاوه

استاندار خراسان رضوی در ادامه اولین سفر استانی خود در سال جدید، وارد شهرستان زاوه شد و وضعیت آب شرب شهرستان و روستاهای تابعه را ارزیابی کرد.

در این  بازدید معتندیان استاندار ،  زنگنه نماینده مردم شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه پروژه های عمرانی و مرتبط با حوزه تأمین آب شرب بهداشتی و سالم را مورد بررسی قرار دادند.

در این راستا تأمین آب شهر دولت آباد از منطقه گلسرا شامل حفر و تجهیز چاه جدید و چگونگی اجرای خط انتقال، نحوه تأمین آب شهر جدید چخماق و اصلاح شبکه و نوسازی انشعابات روستای حاجی آباد به صورت ویژه بررسی و گزارش اقدامات انجام شده و برنامه های آتی توسط قاسمی مدیر امور ارائه شد .

در پایان، استاندار هم نسبت به تخصیص اعتبار مناسب و تسریع در شروع و اتمام پروژه های در دست اقدام، قول مساعد داد.