آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل‌ترکیبی شماره ۳ اندیمشک

عملیات اجرایی نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی اندیمشک با اعتبار ۲۴۰ میلیون یورو آغاز شد. به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، در قالب قراداد فاینانس با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیون یورو، شامل دو واحد گازی و یک واحد بخار بوده که در سه فاز و طی ۳۶ ماه احداث و وارد […]

عملیات اجرایی نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی اندیمشک با اعتبار ۲۴۰ میلیون یورو آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، در قالب قراداد فاینانس با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیون یورو، شامل دو واحد گازی و یک واحد بخار بوده که در سه فاز و طی ۳۶ ماه احداث و وارد مدار می شود.

همچنین اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم این پروژه در دوران ساخت دو هزار نفر و در دوران بهره‌برداری نیز ۵۰۰ نفر خواهد بود.
بنابر اعلام مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشور، این مجموعه شامل یک بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی، به ظرفیت ۵۴۶ مگاوات در شرایط ایزو، شامل دو واحد گازی کلاس E پیشرفته مدل ۳ (MGT-۷۰)، دو دستگاه بویلر بازیاب حرارت با ظرفیت تولید بخار ۲۹۰ تن بر ساعت، یک واحد توربین بخار مدل MST-۵۴c، سیستم خنک کن اصلی از نوع ACC و سیستم کنترل نوعMAPCS  خواهد بود.
اکبر افتخاری در مراسم آغاز عملیات اجرایی این نیروگاه، گفت: واحد‌های گاز و بخار این نیروگاه توسط سه دستگاه ترانسفورماتور قدرت و از طریق یک پست بلافصل به شبکه برق سراسری ۴۰۰ کیلو ولت متصل می‌شود.

تمامی تجهیزات اصلی این نیروگاه شامل توربین، ژنراتور، بویلر، سیستم خنک کن و سامانه کنترل کاملا ایرانی بوده و در کارخانجات گروه مپنا ساخته می‌شود.