آزادسازی بیش از ۱۵ هزار مترمربع از اراضی بستر رودخانه های مرکزی

مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۷ مورد از تصرفات اراضی بستر و حریم رودخانه های استان به مساحت حدود ۱۵ هزار و پانصد مترمربع آزادسازی شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس میترا جودکی با اعلام این […]

مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۷ مورد از تصرفات اراضی بستر و حریم رودخانه های استان به مساحت حدود ۱۵ هزار و پانصد مترمربع آزادسازی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس میترا جودکی با اعلام این خبر افزود: این رفع تصرف و آزادسازی اراضی  بستر و حریم رودخانه ها مربوط به شهرستان های ساوه، زرندیه و اراک بوده است.

مهندس جودکی گفت: همچنین تعداد ۷۰ مورد از تصرفات واقع در بستر رودخانه های استان شناسایی و جهت ادامه روند رفع تصرف به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۴۶۱ مورد استعلام مربوط به تعیین حد بستر و حریم رودخانه ها در سطح استان پاسخ داده شده است .

مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای مرکزی افزود: از تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی در خواست می شود جهت جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان مالی ناشی از خرید و ساخت و ساز در اراضی واقع در مجاورت رودخانه ها، انهار و مسیل ها قبل از هرگونه اقدام، با مراجعه به مدیریت منابع آب در شهرستان خود، قانونی بودن ساخت و ساز در  بستر و حریم را به صورت دقیق استعلام نمایند.

مهندس جودکی اظهار داشت: مطالعات مرحله اول و دوم  تعیین حد بستر و حریم ۴۳۵ کیلومتر از رودخانه های استان  تصویب و اعلان عمومی شده  و همچنین این دفتر از ابتدای سال تاکنون  نسبت به جانمایی بستر و حریم رودخانه های ۱۵ روستا به طول حدود ۲۰ کیلومتر در طرحهای هادی اقدام کرده است.