آب شرب شهر کرمانشاه سالم است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه دلیل کدورت آب در برخی از نقاط شهر کرمانشاه را شکستگی خط انتقال آب سد گاوشان به کرمانشاه اعلام کرد و گفت: این کدورت آب ممکن است ادامه داشته باشد. به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه علی مرادی، با اشاره به […]

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه دلیل کدورت آب در برخی از نقاط شهر کرمانشاه را شکستگی خط انتقال آب سد گاوشان به کرمانشاه اعلام کرد و گفت: این کدورت آب ممکن است ادامه داشته باشد.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه علی مرادی، با اشاره به حادثه شکستگی که در خط لوله انتقال آب سد گاوشان رخ داد، اظهار کرد: این موضوع باعث شد در برخی از نقاط شهر دچار کدورت آب شویم.

وی ادامه داد: این کدورت بیشتر مناطق یک و دو شهر شامل نوبهار، ۲۲ بهمن، کسری و قسمتی از جنوب شهر را در بر گرفته است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه به هیچ عنوان آلودگی در آب وجود ندارد و تنها کدورت وجود دارد، افزود: مرکز پایش و نظارت بر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب به صورت مستمر در حال بررسی وضعیت آب و نمونه‌گیری و آزمایش است و تاکنون هیچ موردی از آلودگی در نمونه‌ها نداشتیم.

وی از مردم درخواست کرد، به شایعاتی که درباره آلودگی آب مطرح شده توجه نکنند و اگر نگرانی بابت کدورت آب دارند، ضمن تماس با ۱۲۲، درخواست نمونه‌گیری و آزمایش آب منطقه خود را داشته باشند.

وی با بیان اینکه مشکل شکستگی خط انتقال آب سد گاوشان مرتفع شده و آب دوباره وارد شبکه می‌شود، اظهار کرد: این موضوع ممکن است باعث تداوم کدورت آب شود.

مرادی تاکید کرد: به جهت مشکلی رخ داده بود، شب گذشته مخازن آب شهر خالی شد و با ورود آب جدید خصوصا در لوله‌های چدنی احتمال اینکه با ورود آب تازه رسوبات کف لوله بلند شود و آب ورودی شبکه برای مدتی کدر بماند، وجود دارد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه یادآور شد: همچنین احتمال هواگرفتن خطوط به دلیل قطع و وصل شبکه نیز وجود دارد.

مرادی از مردم خواست هرگونه مشکل در زمینه کدورت و یا هواگرفتگی را با تلفن ۱۲۲ در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه ممکن است مشترکین برای مدتی پشت نوبت سامانه ۱۲۲ بمانند، اظهار کرد: تا قبل از عید قربان که رکورد مصرف آب را در کرمانشاه داشتیم، روزانه ۸۰۰ تماس با سامانه ۱۲۲ برقراری می‌شد، اما از عید قربان تاکنون حجم تماس‌ها به ۳۵۰۰ مورد در شبانه روز رسیده است.