آبگیری ۹۵ درصدی سد شهر بیجار

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان ؛ مهندس وحید خرّمی گفت : به امید خدا و در شرایط نرمال با توجه به آبگیری ۹۵ درصدی سد آیت الله بهجت شهر بیجار ، در سال جاری انشالله مشکلی در خصوص تامین آب شرب نخواهیم داشت. وی افزود : در حال حاضر در مخزن سد […]

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان ؛ مهندس وحید خرّمی گفت : به امید خدا و در شرایط نرمال با توجه به آبگیری ۹۵ درصدی سد آیت الله بهجت شهر بیجار ، در سال جاری انشالله مشکلی در خصوص تامین آب شرب نخواهیم داشت.

وی افزود : در حال حاضر در مخزن سد آیت الله بهجت شهر بیجار گیلان ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره شده و این بدان معناست که ۹۵ درصد مخزن سد مذکور پر است.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان اعلام داشت : در حال حاضر ورودی آب به مخزن سد مذکور چهار متر مکعب در ثانیه و دبی خروجی آن نیز پنج متر مکعب در ثانیه است .

گفتنی است سد آیت الله بهجت شهربیجار بلندترین سد ( CFRD ) سنگریزه ای با رویه بتنی در ایران است که بر روی رودخانه زیلکی برای تأمین آب شرب شهرهای مرکزی و شرق نزدیک گیلان از جمله : رشت، خشکبیجار، کوچصفهان، خمام، لشت نشاء، سنگر، آستانه اشرفیه، کیاشهر، لاهیجان، سیاهکل، لنگرود، کومله، شلمان، بندرانزلی و همچنین ۲۲۰ روستا در گیلان با مجموع ظرفیت ذخیره ۱۰۵ میلیون متر مکعب و حجم تنظیم سالیانه ۱۶۵ میلیون متر مکعب آب احداث شده است.