آبگیری سد کمندان شهرستان ازنا

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از آبگیری سد کمندان تا پایان فعالیت دولت دوازدهم خبر داد . داریوش حسن‌نژاد در حاشیه بازدید استاندار لرستان از سد کمندان شهرستان ازنا،گفت : این سد با ظرفیتی حدود ۸۸ میلیون متر مکعب و پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۵ درصد با هدف تامین آب شرب شهرستان های ازنا و […]

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از آبگیری سد کمندان تا پایان فعالیت دولت دوازدهم خبر داد .

داریوش حسن‌نژاد در حاشیه بازدید استاندار لرستان از سد کمندان شهرستان ازنا،گفت : این سد با ظرفیتی حدود ۸۸ میلیون متر مکعب و پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۵ درصد با هدف تامین آب شرب شهرستان های ازنا و الیگودرز و با تبدیل ۴۳۰۰ هکتار از اراضی دیم به آبی تا خرداد ماه ۱۴۰۰ آبگیری می شود.

وی افزود : با اجرای پروژه سد «کمندان» بخشی از اراضی و املاک واقع شده در محدوده اجرای عملیات باید تخلیه و به حریم آن اضافه شود که امیدواریم اهالی منطقه با اسکان در مناطق معین شده به جای نقل مکان به حاشیه شهرهای اطراف از مزایای احداث سد بهره مند شوند.

 حسن‌نژاد ادامه داد : تاکنون حدود ۱۸۰۰ میلیارد ریال برای ساخت سد کمندان هزینه شده که از این مبلغ  حدود  ۱۱۰۰ میلیاردریال مربوط به سال گذشته و امسال است.

حسن‌نژاد اضافه کرد : عملیات احداث شبکه های آبی شماره ۲ و ۱ پایین دست سد تا حدود ۸۰ درصد پیشرفت دارد و شبکه‌های ۴ و ۳ به سرعت در حال آماده شدن است .

استاندار لرستان نیز باز دید از این سد اعلام کرد: سد کمندان از پروژه‌های مهم و اساسی استان لرستان است که روند ساخت آن در دولت تدبیر و امید شتاب گرفت.

سید موسی خادمی گفت: یکی از موضوعات مهم در اجرای این طرح این است که علاوه بر پرداخت هزینه املاک و اراضی اهالی روستا ،به دنبال تعیین محلی مناسب برای اسکان مردم نیز هستیم .

خادمی افزود: در دوره دوم دولت تدبیر و امید اتفاقات بسیار خوبی در حوزه سد سازی استان  لرستان رخ داده است.

استاندار لرستان در پایان با تاکید بر کارشناسی مناطق مورد نظر برای اسکان اهالی یادآور شد: در زمینه اسکان اهالی روستاهایی که املاک آنها خریداری می‌شود، استاندارد بودن محل اسکان از هر نظر باید به خوبی لحاظ و از وقوع حوادث بعدی جلوگیری شود.