آبرسانی به ۵۹ روستا در سیستان و بلوچستان

مدیر عامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: آبرسانی به ۵۹ روستا و رفع تنش آبی یک شهر با جمعیتی بالغ بر ۱۸ هزار نفر و سرمایه‌گذاری ۲۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. علیرضا قاسمی با اعلام این خبر تصریح کرد: طرح آبرسانی به ۵۹ روستا در شهرستان‌های میرجاوه، قصرقند، تفتان و هامون و […]

مدیر عامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: آبرسانی به ۵۹ روستا و رفع تنش آبی یک شهر با جمعیتی بالغ بر ۱۸ هزار نفر و سرمایه‌گذاری ۲۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا قاسمی با اعلام این خبر تصریح کرد: طرح آبرسانی به ۵۹ روستا در شهرستان‌های میرجاوه، قصرقند، تفتان و هامون و رفع تنش آبی شهر نوک‌آباد  با سرمایه‌گذاری ۲۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

قاسمی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۸ هزار نفر از نعمت آب پایدار بهره‌مند می‌شوند افزود: حجم عملیات این طرح‌ها شامل  ۶۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع، حفر و تجهیز ۵ حلقه چاه، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ و احداث ۲۲۵ مترمکعب مخزن ذخیره می‌باشد.

وی در خاتمه اظهار کرد: از ۵ هزار و ۵۹۴ روستای سیستان و بلوچستان ۳ هزار و ۹۱ روستا به شبکه آب  شرب پایدار مجهز هستند و شاخص برخورداری جمعیت روستایی از نعمت آب آشامیدنی  ۷۱.۵ درصد است.