مدیریت مصرف نیازمند یک تغییر و تدوین ساز و کار جدی از سوی دولت است.

امام جمعه کرمان بر مدیریت مصرف انرژی برق توسط مردم و دولت تاکید کرد و گفت: مدیریت مصرف نیازمند یک تغییر و تدوین ساز و کار جدی از سوی دولت است. حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی  در دیدار مدیرعامل  با وی ، اظهار کرد: بخشی از چالش های آب و برق و گاز با مدیریت […]

امام جمعه کرمان بر مدیریت مصرف انرژی برق توسط مردم و دولت تاکید کرد و گفت: مدیریت مصرف نیازمند یک تغییر و تدوین ساز و کار جدی از سوی دولت است.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی  در دیدار مدیرعامل  با وی ، اظهار کرد: بخشی از چالش های آب و برق و گاز با مدیریت درست مصرف و تغییر الگوی مردم در زندگی رفع می شود که امیدوارم مردم با شناخت و درک واقعی از شرایط حساس و یارانه ای که دولت بابت حامل های انرژی پرداخت میکند شاهد این تغییر سبک زندگی باشیم.
امام جمعه کرمان با تاکید برمدیریت مصرف انرژی برق گفت: دولت ها باید یک سقف مصرف تعیین کنند  که مشترکین اگر از سقف تجاوز کردند قیمت واقعی و تمام شده برق برای آنان محاسبه شود تا به نحوی که مردم مصرف خود را مدیریت کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان نیزبا ارائه گزارشی از  خدمات شرکت  به چالش های پیش روی صنعت برق اشاره کرد .
مهندس سلیمانی با توجه به تورم نیروی انسانی در برخی بخشهای شرکت اظهار داشتند  هرگونه جذب و بکارگیری نیرو  برحسب تخصص و دانش نیروی انسانی با اخذ مجوز شرکت توانیر و از طریق آزمون و یا روشهای عادلانه صورت خواهد گرفت.
 محمد سلیمانی بااشاره به عدم افزایش قیمت انشعاب از سال ۱۳۹۷ تاکنون گفت:  بطور میانگین از هر مشترک ۲ میلیون و پانصد هزارتومان بابت امتیاز برق و سایر تجهیزات آن گرفته میشود اما بیش از ده  میلیون تومان برای هر اشتراک  هزینه میکنیم که این امر منجر شده تا خدمات رسانی توزیع برق یک روند کندی به خود بگیرد .
وی در بحث فروش انرژی نیز به تفاوت بین قیمتهای تکلیفی و تمام شده اشاره کرد و از عوامل اصلی کاهش نقدینگی و توسعه زیرساخت برق دانست.
وی در ادامه  با اشاره به طرح کرامت خورشید گفت: خوشبختانه با اجرای این طرح با محوریت کمیته امداد امام (ره) و احداث نیروگاه های  کوچک و خانگی برای مددجویان عزیز با عقد تفاهم نامه خرید تضمینی برق حاصل از پنل های خورشیدی  خریداری و صورتحساب آن به حساب مددجویان  به عنوان درآمد فروش انرژی خورشیدی واریزمی شود.
مهندس سلیمانی در پایان از امام جمعه کرمان به خاطر همراهی و همدردی با خانواده محترم جانباختگان حادثه سیل گلباف تقدیرو تشکر کرد؛ و ادامه لطف و همراهی امام جمعه محترم در ترغیب مردم به صرفه جویی در مصرف برق در این روزهای گرم سال را از تریبون‌های مقدس بخصوص نمازجمعه خواستار شد.​