تولید باتری های ارزان با عمر طولانی

گروهی از پژوهشگران دانشگاه کورنل با استفاده از آلومینیوم سه بعدی و فیبر کربن موفق به تولید باطری ارزان قیمت با عمر طولانی شدند. محققان از آلومینیوم و فیبر کربن برای ساخت الکترود سه بعدی استفاده کردند. یکی دیگر از مزیت های این ترکیب افزایش سازگاری باطری یادشده با محیط زیست است. آلومینیوم من جمله […]

گروهی از پژوهشگران دانشگاه کورنل با استفاده از آلومینیوم سه بعدی و فیبر کربن موفق به تولید باطری ارزان قیمت با عمر طولانی شدند.

محققان از آلومینیوم و فیبر کربن برای ساخت الکترود سه بعدی استفاده کردند. یکی دیگر از مزیت های این ترکیب افزایش سازگاری باطری یادشده با محیط زیست است.

آلومینیوم من جمله موادی است که در پوسته زمین به میزان زیادی وجود دارد ، وزن آن کم است و برای ذخیره انرژی ظرفیت بالایی دارد. با این حال، سعی برای استفاده از آن در باطری های آزمایشی به علت واکنش های شیمیایی نامناسب با الیاف شیشه جدا کننده آند و کاتد، موجب اتصال کوتاه و خرابی باطری ها شده است.

پژوهشگران برای حل این مشکل اول آلومینیوم را با یک لایه ساخته شده از الیاف کربن در هم آمیخته ترکیب کردند و در نتیجه ساختار دو بعدی الکترودها را به سه بعدی تغییر دادند و در نهایت از فیبر کربن برای افزایش ظرفیت شارژ باطری استفاده کردند. الکترودی که بدین شیوه تولید شده ضخامت بیشتر و سرعت شارژ بالاتری دارد.

نمونه اولیه این باتری برای ده هزار بار شارژ مکرر قابل استفاده بوده است. استفاده از دو ماده اصلی آلومینیوم و کربن برای تولید آند و کاتد باعث می شود محصول نهایی ارزان و سازگار با محیط زیست باشد.