افتتاح تصفیه‌خانه نیروگاه اصفهان در سالجاری

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه نیروگاه اصفهان قبل از تابستان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: با افتتاح این پروژه سالانه پنج میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد که معادل مصرف آب یک شهرک ۱۰۰ هزار نفری در سال است. سعید محسنی با اشاره به تجمع کشاورزان […]

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه نیروگاه اصفهان قبل از تابستان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: با افتتاح این پروژه سالانه پنج میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد که معادل مصرف آب یک شهرک ۱۰۰ هزار نفری در سال است.

سعید محسنی با اشاره به تجمع کشاورزان شرق اصفهان مقابل این نیروگاه، گفت: در این تجمع کشاورزان نسبت به استفاده از فاضلاب خام توسط نیروگاه اصفهان معترض بودند؛ لذا با توجه به توضیحات ارائه شده به کشاورزان و جلسات آنها با مسئولان این موضوع برای آن‌ها روشن گردید که با افتتاح تصفیه‌خانه مجموعه و متناسب با پساب استحصال شده، از میزان مصرف آب خام نیروگاه کاسته خواهد شد و کشاورزان نیز با آگاه شدن از این موضوع به اعتراض خود پایان داده و عملیات اجرایی بخش باقیمانده خط انتقال لوله فاضلاب به نیروگاه فعال شد.

محسنی تاکید کرد: رعایت حقوق کشاورزان و توجه به مطالبات آن‌ها جزو اولویت‌های اصلی صنعت برق و نیروگاه اصفهان است و همیشه نسبت به آن توجه داشته و خود را ملزم به رعایت کامل حقوق آنان می‌داند.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان یادآور شد: با توجه به خشکسالی‌های  چند سال اخیر متخصصان این مجموعه درصدد کاهش مصرف آب در این واحد برآمده و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و استحصال آب صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: این تصفیه‌خانه با هزینه‌ای بالغ بر یک‌هزار میلیارد ریال برای استحصال آب صنعتی با ظرفیت ۱۵۰ لیتر بر ثانیه و توان سالیانه پنج میلیون مترمکعب احداث شده است و طی چند مرحله فاضلاب خام را تبدیل به آب صنعتی قابل استفاده در تولید برق می‌کند.

محسنی ادامه داد: احداث خط انتقال فاضلاب به نیروگاه توسط شرکت آب و فاضلاب در دست انجام بوده و هزینه توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب خام شهرستان درچه و انتقال آن به تصفیه‌خانه توسط نیروگاه پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان افزود: با اجرای این پروژه میزان آب صرفه‌جویی شده حدود پنج میلیون مترمکعب خواهد بود که معادل مصرف یک شهرک ۱۰۰هزارنفری در سال است.

وی تاکید کرد: برای جانمایی این تصفیه‌خانه تمام مجوزهای مورد نیاز از استانداری، زیست‌محیطی و… از سازمان‌های مربوطه دریافت و پس از آن احداث این پروژه آغاز شده است.

محسنی اضافه کرد: این تصفیه‌خانه مجهز به سیستم کنترل بو است و انتظار می‌رود با عملکرد مناسب آن بوی نامطبوعی در محیط منتشر نشود.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان یادآور شد: برخی از مقامات محلی از جمله امام جمعه، فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در چه طی  بازدید خود از این تاسیسات با روند احداث و نحوه کار آن آشنا شده و با هماهنگی کامل با  مسئولان این طرح اجرا شده است.

وی ادامه داد: کمتر از ۳۰۰ متر از خط انتقال فاضلاب باقی مانده است که با اتمام آن فاضلاب خام به نیروگاه می‌رسد و پیش از تابستان امسال با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه به همان میزان یاد شده در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد و نیروگاه اصفهان می‌‎تواند نقش خود را در تامین برق منطقه ایفا کند.​