آغاز عملیات اورهال، تست و شستشوی تجهیزات کلید خانه های فشار قوی نیروگاه های شهید عباسپور، کارون ۳، مسجد سلیمان، دز، کرخه و مارون

مدیرعامل شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاههای برق آبی خوزستان از آغاز عملیات اورهال، تست و شستشوی تجهیزات کلیدخانه نیروگاه های شهید عباسپور، کارون ۳، مسجد سلیمان، دز، کرخه و مارون خبر داد . “مهران اسدی” با اشاره به درخواست واحدهای نظارت شرکت های تولید و بهره برداری نیروگاه ها، از آغازعملیات های ذکر شده  […]

مدیرعامل شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاههای برق آبی خوزستان از آغاز عملیات اورهال، تست و شستشوی تجهیزات کلیدخانه نیروگاه های شهید عباسپور، کارون ۳، مسجد سلیمان، دز، کرخه و مارون خبر داد .

“مهران اسدی” با اشاره به درخواست واحدهای نظارت شرکت های تولید و بهره برداری نیروگاه ها، از آغازعملیات های ذکر شده  بصورت مرحله ای و برنامه ریزی شده خبر داد .

وی با بیان این که عملیات شستشوی تجهیزات هوایی و همچنین اورهال و تست سالیانه پست های ذکر شده توسط گروه تخصصی پست های بلافصل شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه های برق آبی خوزستان انجام خواهد شد، اورهال سالیانه را تست های روتین تجهیزات و رله ها در پست های نیروگاهی معرفی کرد.

اسدی با بیان این که این تعمیرات، بهبود وضعیت انتقال انرژی در پست های مذکور و ارتقای راندمان تولید نیروگاه را به همراه دارد از نقش بسیار مهم آن در پایداری و بهبود وضعیت شبکه برق کشور یاد کرد و گفت: هرگونه آلودگی و غبار روی مقره ها و تجهیزات فشارقوی باعث کم شدن قدرت عایقی آنها و منجر به اتصال کوتاه  بر روی آن تجهیزات  می گردد، که باعث  خاموشی و از بین رفتن بخشی از توان انتقالی شبکه خواهد شد .

سطح ولتاژ  پست های فشار قوی نیروگاههای برق آبی استان ۱۳۲، ۲۳۰  و ۴۰۰ کیلو ولت می باشند که در مجموع انتقال ۷۰۷۰ مگاوات توان برقابی شبکه سراسری برق کشور را پشتیبانی می کنند .