شعار روز پنجم هفته صرفه‌جویی در مصرف؛ «آب، رسانه و افکار عمومی»

Printer-friendly version
چهارشنبه, تير 6, 1397
لزوم طراحی برنامه‌ای برای مصرف صحیح آب و انرژی

نقش رسانه‌ها آگاه سازی و تبلیغات است

مدیر عامل خبرگزاری ایسنا برای آگاه سازی مردم در صرفه جویی مصرف آب و برق پیشنهاد تهیه یک برنامه جامع از سوی دولت را داد و گفت: در دو ضلع دیگر این برنامه، رسانه ها مجری فرهنگ سازی و تبلیغات بوده و مردم اجرا کننده این برنامه ها خواهند بود.

علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، درباره نقش رسانه‌ها در هدایت افکار عمومی به سمت فرهنگ صرفه‌جویی و بهینه مصرف کردن آب و برق، اظهار داشت: وظیفه رسانه‌ها آگاهی‌بخشی عمومی است که مردم باید در زمینه صرفه‌جویی مصرف آب و برق و درست مصرف کردن آگاه شوند.
وی با اشاره به اینکه آگاه‌سازی برای مردم دو نکته مهم و اساسی دارد، عنوان کرد: یکی اطلاع‌رسانی صحیح و درست به ملت است و دیگری نشان دادن مسیر برای حرکت به سمت صرفه‌جویست.
مقیان تصریح کرد: ما امروز در زمینه صرفه‌جویی مشکل داریم و متاسفانه از سوی افرادی به این مهم اهمیت داده نمی شود و با پرمصرفی حقوق مردم را ضایع و کشور را با بحران مواجعه می کنند.
مدیرعامل خبرگزاری ایسنا از تنظیم برنامه های مدون و جامع برای آگاه سازی مردم گفت و بیان داشت: اگر دولت و رسانه ها با همفکری و همدلی این برنامه ها را دنبال کنند، قطعاً نتایج خوبی برای کشور حاصل می شود.
وی برنامه ریزی این کار را بر عهده دولت دانست و افزود: در گام بعدی رسانه ها مجری فرهنگ سازی و تبلیغات بوده و مردم اجرا کننده این برنامه‌ها خواهند بود.