تشریح پیشرفت جایگاه صنعت برق درچهلمین سال انقلاب اسلامی

Printer-friendly version
شنبه, دى 22, 1397
با گسترده شدن خدمات الکترونیکی شاهد ارائه خدمات مطلوب تری به مردم هستیم.  

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در دیدار با امام جمعه محمد آباد ، وضعیت پیشرفت صنعت برق در چهل سالگی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، مهندس آرش نواب در دیدار با آیت اله سید محمد کاظم مدرسی ، امام جمعه محمد آباد یزد در سخنانی با اشاره به اینکه طول خطوط فشار متوسط استان نسبت به چهل سال گذشته وپیش از انقلاب اسلامی از رقم 549 کیلومتر تا پایان آذر ماه امسال به 10 هزار 546 کیلومتر رسیده است ، افزود :خطوط فشار ضعیف استان نیز از 670 کیلومتر به 8 هزار 314 کیلومتر افزوده شده و تعداد ترانسفورماتورهای منصوبه از 415 دستگاه به 15هزار و 563  رسیده است.

وی اضافه کرد : ظرفیت ترانسفورماتورهای استان  از 85  مگاولت آمپر در سال 57  تا کنون به 1990 مگاولت آمپر رسید.

این مسئول با اشاره به اینکه 99.7 روستاهای کشور از نعمت برق برخوردارند ، گفت : تعداد این روستاها قبل از انقلاب 52 روستا بود اما در حال حاضر  922 روستای برق دار در استان یزد وجود دارد.

مهندس نواب متذکر شد : پیک بار استان از 45 مگاوات به 851 مگاوات رسیده و تعداد مشترکین استان نیز از 66690به 660 هزار و 803 مشترک تغییر یافته است.

وی با اشاره به اینکه با تکیه بر توان داخلی و متخصصان بومی ، سامانه اسکادا و اتوماسیون شبکه در دیسپاچینگ یزد پیاده سازی شده است ، خاطرنشان کرد : متوسط خاموشی به ازای هر مشترک در طول سال استان ، یک دهم کشوری است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد اظهار کرد : تعداد چاه های کشاورزی برق دار پیشش از انقلاب 114 حلقه بود که در حال حاضر این رقم به 2 هزار 176 چاه برق دار تبدیل شده است.

گستردگی خدمات الکترونیک شرکت توزیع نیروی برق استان یزد برای خدمت بهتر به مردم

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در بازدید ارزیاب ونماینده نهاد ریاست جمهوری گفت : در حال حاضر با گسترده شدن خدمات به شیوه الکترونیکی ، ضمن کاهش هزینه ها ، خدمات مطلوب تری را به مردم شاهد هستیم.  

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، مهندس آرش نواب در بازدید ارزیاب و نماینده نهاد ریاست جمهور و برخی مدیران استانداری با اشاره به رویکرد این سازمان در افزایش رضایت مندی مردم ، حذف کاغذ و مراجعات مردمی با الکترونیکی کردن خدمات  ، افزود : در حال حاضر مشترکین ما می توانند از طریق مراجعه به وب سایت و ورود به بخش خدمات دولت الکترونیک ، درخواست خود را الکترونیکی ثبت ، پیگیری و دریافت کنند.

وی اضافه کرد : درخواست انشعاب ، تسویه بدهی ، تغییر تعرفه ، بررسی سوابق ، جایجایی کنتور ، وصل مجدد ، واگذاری برق و بسیاری از خدمات دیگر از طریق این بخش قابل رسیدگی است.

مهندس نواب با بیان گزارش و عملکردی از دیسپاچینگ نوین ؛ بخش صدای مردم سامانه 121 را محل مناسبی برای شنیدن نظرات مردم و برطرف کردن مشکلات احتمالی خواند و گفت : خاموشی و قطعی برق ، اتفاقات و حوادث ، درخواست روشنایی معابر ، اعلام کارکرد کنتور و دریافت شکایات و انتقادهای مردمی ، جزء مواردی است که شبانه روزی به آن پاسخگو هستیم.

این مسئول به اتوماسیون شدن حجم وسیعی از تجهیزات در استان اشاره کرد و گفت : در حال حاضر با بهره گیری از این فناوری به راحتی می توان در کوتاه ترین زمان ، یک تجهیز در دور افتاده ترین نقطه استان را کنترل کرد ، پارامترهای اندازه گیری آن را دید و به آن فرمان قطع و وصل داد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد متوسط تماس های تلفنی روزانه از سراسر استان را 500تماس در شرایط عادی بیان کرد و افزود : چهارده کارشناس آماده و آموزش دیده به صورت دورکار و در منزل برای مواقع اضطرار و طوفان های فصلی می توانند با بستر ایجاد شده به سامانه متصل و جوابگوی سئوالات و نیازهای مردمی باشند.

گروه خبر: