اجراي پژوهش بررسي وضعيت تخليه جزئي كابل هاي كانديد در شبكه 20 كيلوولت

Printer-friendly version
Wednesday, January 9, 2019
برنامه هاي عملياتي حوزه اطلاع رساني توزيع برق تهران بزرگ بررسی شد.

اجراي پژوهش بررسي وضعيت تخليه جزئي كابل هاي كانديد در شبكه 20 كيلوولت

پژوهش بررسي وضعيت تخليه جزئي كابل هاي كانديد در شبكه 20 كيلوولت، در دو معاونت هماهنگي و نظارت شمالشرق و جنوبغرب اجرا شد.

به گزارش روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ؛ با توجه به اين كه كابل هاي فشارمتوسط و فشارقوي به عنوان بخشي از مهمترين اجزاي شبكه هاي توزيع  نيرو، درصد بالايي از آمار خرابي را به خود اختصاص داده و در طي فرآيند ساخت، حمل و نقل، نصب و بهره برداري، احتمال بروز مشكلاتي براي اين تجهيزات وجود دارد و با توجه به لزوم كسب اطمينان از صحت عملكرد پس از نصب و همچنين در حين بهره برداري، پژوهشي علمي با هدف آموزش  نحوه ارزيابي و آشنايي با علل بروز تخليه جزئي در اين كابل ها و همچنين آشنايي با نحوه انجام آزمون تخليه جزئي در شرايط برخط به همت دفتر تحقيقات شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ، در دو معاونت هماهنگي و نظارت شمالشرق و جنوبغرب اين شركت، اجرا شد.  

بر اساس اين گزارش؛  اين پژوهش براي  نخستين بار در شبكه توزيع برق تهران بزرگ  و توسط دكترحق جو، از اساتيد پرديس شهيد عباسپور دانشگاه شهيد بهشتي، در حوزه پايش و عيب يابي شبكه هاي كابلي و به عنوان مجري پروژه  انجام مي شود.
گفتني است؛ در اين نوع آزمون، علاوه  بر ارزيابي عايقي شبكه كابلي، مي توان از روند تغييرات اين پديده نيز آگاهي يافت و در صورت پيشرفت آن، قبل از بروز شكست الكتريكي، برنامه ريزي لازم براي اصلاح يا جايگزيني كابل را انجام داد.

بررسي برنامه هاي عملياتي حوزه اطلاع رساني توزيع نيروي برق تهران بزرگ در نشست مشترك با شركت توانير

نمايندگان معاونت هاي، بهره برداري و ديسپاچينگ، برنامه ريزي، فروش و خدمات مشتركين و مهندسي و نظارت شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ، در نشستي مشترك با مديركل دفتر نظارت بر توزيع توانير و هيات همراه، به شرح اقدامات انجام شده در حوزه اطلاع رساني به مشتركان پرداختند.

به گزارش روابط عمومي؛ در اين نشست كه با حضور جمعي از مديران شركت، برگزار شد، دكتر صادقي، مدير كل دفتر نظارت بر توزيع توانير با بيان ضرورت ارتقاي سيستم هاي اطلاع رساني شركت هاي توزيع، پيرو سياست هاي كلان كشور به منظور روشن سازي افكار عمومي و بهبود فرآيند پيگيري درخواست هاي مشتركان،  بر لزوم تشكيل مراكز تماس و پاسخگويي مردمي، به كار گيري حوزه وب و شبكه جهاني و ايجاد قابليت پيگيري فرآيند رسيدگي به خاموشي توسط مشتركان از طريق پايگاه هاي اينترنتي، تاكيد كرد.
دكتر صادقي، ايجاد تنوع در روش هاي اطلاع رساني و استفاده از نرم افزارهاي قابل نصب بر روي تلفن هاي همراه توسط مشتركان به منظور پيگيري درخواست ها و ايجاد ارتباطي دوسويه را از كم هزينه ترين راه هاي توسعه خدمات عمومي دانست كه با استقبال مخاطبان نيز مواجه خواهد شد.
گفتني است؛ در اين نشست، نمايندگان معاونت هاي، بهره برداري و ديسپاچينگ، فروش و خدمات مشتركين، مهندسي و نظارت و برنامه ريزي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ نيز به ارائه گزارشي از اقدامات صورت گرفته در هر معاونت پرداختند.
 در همين راستا، مهندس كامبيز ناظريان، معاون بهره برداري و ديسپاچينگ توزيع تهران بزرگ، با اشاره به نقش قابل توجه مشتركان تهراني در مصرف انرژي كشور، برقراري ارتباط موثر دوسويه را راهكاري موثر در خدمات رساني بهتر و سريعتر، كنترل اوج بار و بهبود روند توزيع انرژي در كشور دانست.
براساس گزارش ارائه شده؛ راه اندازي بزرگ ترين مركز پاسخگويي 24 ساعته در بين شركت هاي توزيع، ايجاد مراكز تماس در نقاط مختلف شهر تهران به منظور تسريع پاسخگويي، افزايش قابل توجه تعداد خطوط مخابراتي و كارشناسان پاسخگو، ايجاد قابليت انتقال تماس هاي مازاد بر ظرفيت هر مركز به ساير مراكز به منظور كاهش زمان انتظار تماس گيرندگان و انتقال اطلاعات خاموشي هاي طولاني مدت به مديران بالادست به منظور پيگيري موضوع، بخشي از فعاليت هاي صورت گرفته توسط توزيع برق تهران بزرگ به منظور برقراري ارتباط هرچه بهتر با مشتركان خود بوده است.

News Category: